Tuesday, August 26, 2008

Semasa : 1984-2008


Bismillahirrahmanirrahim;


Assalamualaikum Warahmatullahi Ta'ala Wabarakatuh;

Alhamdulillahirobbil 3alamin, selawat dan salam keatas nabi junjungan SAW. para sahabat, tabien, seterusnyer muslimin dan muslimat sekelian. Bersyukur saya kehadrat illahi, dengan limpah kurnianya saya masih lagi dapat terus hidup sehingga hari yg penuh berbahagia ini.

Alhamdulillahirobbil 3alamin, sehingga harini juga, saya masih lagi dapat menikmati nikmat islam, iman dan ihsan yg dikurniakan oleh Allah subhanahu wa ta'ala. tidak tergambar betapa besarnyer ke3-3 nikmat itu yg dikurniakan oleh Allah untuk saya wlwpun saya hanya seorg hambaNya yg amat dhaif. akan tetapi dengan sifat pengasih dan penyayang Allah itu, saya masih lagi berada di bawah naunganNya, insyallah..

Mulai saat ini, genaplah usiaku yang semakin mengejarku untuk terus mengingati akan mati. 24thn aku hidup, aku seakan2 tidak bersedia untuk menghadapi mati. hanya doa dan harapan sbg iringan aku untuk tergolong bersama2 org yg soleh..aminnn

Ok, [tukar mood] seperti tahun2 yg sblm ini, aku ader pahatkan ucapan2 dari segenap pelusuk sahabat2 aku yg berkesempatan untuk mengirimkan secebis ucapan untuk aku kt blog aku yg sblm nih [::My Way]. wlwpun aku tau, aku bukanlah kwn yg baik, tp aku cukup berterima kasih untuk semua sahabat2 aku yg memberi ruang untuk aku menjadi sebahagian dari hidup korg. tanpa korg sumer, aku pun xtau, cmne lah agaknyer AKU ni kn?Anyway, a big TQ tuk semua. hanya Allah jua yg membalas jasa baik, hati budi korg..InsyaAllah..so, inilah penama2 yg mengutuskan ucapan yg aku terima sepanjg harini..terdapat 9 cara ucapan yg aku terima harini iaitu melalui SMS, Call, Video Call (3G), YM, e-mail, friendster, ucapan secara LIVE, by Mail dan by Hand. ok, kite g 1-1 k?hehe

- LIVE!
Pagi2 aku g makan sarapan dengan Adam-Zurairi, die dah tau rini besday aku.so die blanje aku makan sarapan, roti telur..huh..ok lah..TQ

Rini aku g hntr adik aku kt kolej die, pastu aku pun saje je Call Azhan, nak tau kt mana die keje, dalam pada masa yg sama, Bapil pun ader kt situ. So, kami pun kuar lunch sesama dan lunch aku ditaja sepenuhnya oleh Encik Hani Jibril kt Secret Recipe, Pandan Indah...So, ms tu la, die nyanyi tuk aku..hehe..best2.TQ 2 Bapil sbb menaja makan tengahari aku..

- Video Call (3G)
Jauh nih, dari Pulau Langkawi, die tgh duk xde keje tu..biase le kan..org keje kerajaan..mn nak de keje sgt. duk melepak bc paper jer..so,die pun 3G lah dgn aku..TQ 2 Encik Faizal @ Poyan..Hg ckp nak sent kt aku cklt dr Langkawi kan?klu xsmpai..mmg aku tuntut nnt...jaga lah hang!Serius nih..Hg jgn ingt aku melawok nih..haha

- By Mail
Card die comey jer..ader gmbr bumi kt luar..tulisan comot2 sket..dekat jer, dari Bukit Mahkota, Bangi. Cik Naqiah. pnjg die tulih. xkn nak show kt sini kot kn?TQ2..mmg on time card tuh smpai. pndai bajet ek..pnh keje kt pjbt pos ke sblm nih?kui2..

- By Hand
Ini lagi lah..mmg lame gile dah aku simpan barang die nih..die bg pun dah lame dah..tp sbb by hand kan..dari sorg ker sorg..so, mmg lmbt sket lahh. tp ok sajer.asal selamat smpai kt tgn aku nih, dah ler kn?alhamdulillah..semuanyer slmt.jauh barg ni merantau..dari Singapore.. Cik Sabrina..TQ weh..nnt leh bg lg..ahakz..

- Calling2
kalau dgr sore die dlm tepon, mesti xsangka org die cmtu. suare lunak2 jer menyanyikan lagu Hepi Buzzday kt aku. btw, gud enuf. Tq byk2..mmg tiap2 thn ko xmiss. Erm, Encik Azlie @ Dolly Diana Margaret Fernandez...

Ni kawan lama aku..lama gile..dah knal dgn die nie, around 8thn gitew ler..tp sbb masing2 membawa haluan masing2..so, kdg2 tu mcm xcontct sgt. tp still ingt kt aku jugak..Tq 2 Miss Shaqina. sori line Maxis kan mmg sampah sket..tu yg terputus2 tu..nx tym sng2 call la lg..k?jgn lupe kt kite. 1kwn selamanyer berkwn.ahakz

Erm, yg lg sorg nih, lame call aku...dak Bukit Mahkota td, yg dah bg card by mail td tuh..hehe. aku dengan mabuk2 laut tu+tepon pun dgr xdgr jer..line MAXIS lg..pastu mata pun suku jer terbukak..berbual dgn die.yer..smpai xtau nak ckp pe dah..hehe..sian die, die call. smpai org xtau nak ckp pe dah..BTW, TQ again!TQ 4 Calling anyway..

- E-MAIL

Semua ucapan2 yg dtg dari e-mail adalah dari persatuan2, badan2 komuniti kt dlm internet kire yg berkenaan dgn internet lah..sumer mengirimkan ucapan melalui email..erm, ni xpyh nak TQ sbb ni sumer dh set dlm komputer. bile org ni buzzday jer..ader ler email smpai..wt penuh inbox aku jer..tp bg yg kirim e-card yg cute2 tu..ok sajer..TQ jugak laaa..hehe...

- Friendster
Anda sumer boleh melawat friendster saya untuk melihat ucapan2 disana. beliau yg terlibat adalah Encik Azrin, Cik azzahra, Encik Shukri, Cik Norhayana, yg ni aku konfuse..Cik ker Encik..Chiko..hehe, Cik Wirawati dan last 1x tp bukan yg terakhir..Cik Farah..Tq tuk semua. rajin korg hntr2 comment ni kan..kdg2 klu koment2 mcm nih, xterreply jer aku..sori eh..btw, jgn lost kontek eh..ni jer la medium yg menghubungkan kite..giteww...haha

- YM ( Yahoo! Messenger)

haha..memalui YM nih, kdg2 tu aku sajer jer tnyer..xingt ker rini hari ape..br lah terhegeh2..haha..xsmpt nk msg laa..itu ah, ini laa..tp ader je yg ingt..TQ semua...sempoi ah korg..
Cik azzahra', Cik Chiko, Cik aisya` umairah, Encik Icuk, Encik Deko dan Encik Yaser yg berkongsi ucapan, Encik Izwan, Encik Paley dan Encik FakhrulAzhan. Pastu yg istimewa, akak aku Pn. Aneka Eda. Tq2..semua..

- SMS
Hmm, ni yg paling byk 1x ah..klu ikutkan, dlm posting2 aku tuk thn2 lepas, biasenyer aku tulih balik ape yg diorg ucapkan, tp ttb jer tuk kali ni terbuat mcm nih..ape yg penting sini, nama korg ader. nnt thn dpn aku leh buat rujukan balik kan? i-allah..huhu..Ok lah..TQ tuk semua yg menghntr SMS kt aku...terharu sgt...Terutamanyer Encik Akram..smpai termimpi2 aku msg die..haha..ntah ape2ntah...org yg pertama yg menghantr msg kt aku..adalah MAXIS..benci aku, die ckp ader bonus panggilan percuma tuk harini..aku try2 call..xpercuma pun..menipu nyer MAXIS..pastu Cik Sabrina, Encik Jalaluddin, Encik Afiz Hasan, Cik Azizan, Encik Faizal @Poyan td, Encik Hafizul Serawak, Cik Chiko, Encik Afiq, Cik Naqiah, Encik Amat, Cik Azzahra', Encik Firdaus, Encik Azizuddin, Cik Nawwar, Encik Megat, Cik Miji, Encik Dzarif, Encik Al-hafiz, Cik Mira dan yg terakhir Encik Supi .Tq sesgt tuk semua...Syg korg..xtau nak ckp cmne dah lagi nk menunjukkan rasa terima kasih aku kt korg sumer...

Ape2pun..aku harapkan thn ni memberikan sesuatu yg lebih baik untuk diri aku, keluarga aku, sahabat2 aku, agama, bangsa dan negara dari thn lepas..itu saja..

Tp kat sini, Ucapan terima Kasih aku yg paling besar 1x adalah tuk Mak dan Abah aku, Hjh Ismaizan bin Hashim dan Hj. Mohd Arif bin Osman kerana telah menjaga aku selama 24thn. Halalkan segala makan dan minum, ampunkan dosaku sejak dari kecik2 dahulu..I-allah jika diberi peluang, dipanjangkan umur, akan ku balas jasamu wlwpun aku tau, jasamu pasti tak akan dapat ku balas sebagaimana kau menjaga aku 24thn lamanya. hanya doa yg aku pohonkan, agar selamat dunia dan akhirat.....Aminnnn

13 Orang Berani Mati:

::alifdalmim:: said...

nsb bek tak lupa kt aku..sempat aku promote bfday ko kt akak waiter tuh..hehehe..

hajat di hati nk enjoy2 lagi..tapi tak de mood br lps intervw..huh, tp saper sngka..hari lahir ko..ko jejak kt umah aku jgk..hehehe..kene ingt tuh!!

anap_ilmi said...

haah..btul tu..memori tuh..mesti sng jer nk ingt nnt...pastu lalu selaru..haha..pastu lalu skolah sc kolo pilah tu..ah..benci ah..haha

chiko said...

Ckk?

Faizal@poyan said...

hmmmm trm kasih la letak nama aku memang aku mengharappun...ahakz

jgn risau janji tetap janji akau dah pos FERERO tu kemarin lagi.....

tgh-tgh hujan aku redah p pjbt pos semata-mata nak sent kat hg....

anap_ilmi said...

haah...dah smpai dah pun...TQ2..bestnyer...

Anonymous said...

aku lagi..macam ade nama tuh smp 2-3 kali appear...ahaks.....

anap_ilmi said...

yela..dah die wish 2-3x..nak wt cne..

Anonymous said...

igt kot ade cerita di sebalik nama...ahaks..renung2 kan....

anap_ilmi said...

renung2kan..renung2kan...

hIrOsHiNaRi said...

kono ingt org last wish beb....hehe

anap_ilmi said...

nsb bek sempat..klu x..xmasuk list..mcm azhan..haha..btw..tq2

.0hbintang!. said...

ni pon nak jeles . ritu nak wat tp takjadik . konon nak kalahkan susume owg .. nakmenang nakmenang .. tp kalah gak :(

anap_ilmi said...

nak kalah apa? nak menang ape nim?

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO