Monday, August 25, 2008

Hobi : Snorkeling

Salamz;

Menarik! bnde ni pun 1st tyme gak aku try..best gile..perpana aku dgn keindahan dunia bawah lautan..atas tgk mcm biase jer..skali bile dah pakai google+dgn tempat nafas tuh..fuh..dlm laut..best giler wehhhh..

Ok, skali lagi aku bawak korg kt Pulau Redang nih, dgn aktiviti snorkeling lak..sblm tu, snorkeling nih, dlm BM die aku pun xsure ape die. tp die mcm usha ikan dari paras air je laa...kalau yg masuk dlm air siap pakai gas sumer tuh..tu nama die scuba diving, ni snorkeling..usha2 ikan paras laut jer..xmasuk habis...


Kelengkapan dan Persediaan : kene ade Mask@google dgn yg paip nafas kot mulut tuh..cukup..len2,kene lah tau basic berenang, paling koman pun tau mengapungkan diri.settle.

bile dah masuk dlm air tuh, rebahkan badan dalm keadaan menelangkup..smbil mengibar2 kan tangan hayun kedepan dan ke belakang, diikuti dgn alunan kaki..alah, sng cite mcm katak ahh.haha..anda pasti akan menikmati mepandangan bawah laut yg sungguh menakjubkan...di kelilingi ikan yg berbagai2 jenis, warna, saiz dan spesis berenang2 dikelililang anda..lagi byk dtg kalau anda bg makanan, mcm roti ker...pe..kuih ker..byk giler dtg..smpai berlaga2 ikan tuh dengan kita..saje je die dtg dkt2 dgn kite,berenang2 tepi kita..sesekali rasa geli jugak..takut die gigit..arghhhh...ikan besar2 tu..adoi...tepi..tepi!

Kalau kt redang ni, paling best kat Taman Laut la..byk gile ikan dengan batu karang yg cantik2 lagi..xsedar langsung berenang2..tau2 jer dah jauh..yg dkt dgn hotel pun best jugak..sebab leka sgt nak tgk kwsn2 yg cantik dlm laut nih..xsedar aku berenang2..tau jer..ketinggian aku dari dasar hingga ke paras laut tuh..ader lah dlm 10+/-meter dalam..tp mcm slumber jer..xtkut pun.sbb syok sgt tgk batu karang dlm lautan tuh..lawa gile..ikan2 pun besar2..smbil2 berenang tuh..ikan2 pun ikut 1x berenang.sebelah menyebelah jer..air laut dah lah jernih..wahhh.smpai nampak dasar lautan...macam2 jenis ikan ader..yg paling aku kenal..ikan bawal..haha..yg len2 tuu...ntah...

So far, wat masa nih lah...sbb ni je 1-1nyer pulau yg aku penah pegi pun..[selain langkawi dgn pulau pinang laaa] ni paling best lahhh...Pulau Redang @ Terengganu. Jom pakat dtg sini weh..

Sertai Komen Berani Mati Di Sini

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO