Monday, August 11, 2008

Film Reviews : Rogue


Rogue-movie Trailers


Memandangkan tahap bosan aku mencapai tahap dewa harini, aku pun memberanikan diri untuk menonton cerita yg dikatakan thrill tuk thn ni. (Iklan sumer nak gempak jer) kt Alamanda, Putrajaya. Mcm biase lah, weekday2 mcm nih, org brape kerat jer yg tgk. leh duduk mn2 yg anda suker.

Sinopsis :
Sekumpulan pelancong dari Amerika datang melawat ala2 taman buaya kt Australia. Bile dah selesai melawat semua buaya2 tu dengan menaiki sebuah bot, nak balik lah, ttb ternampak 1 tembakan ke udara tanda meminta pertolongan. Mula2 masing2 mcm xnak g jer, pastu sbb tourist guide die ni ckp die bertanggungjawab atas ape yg berlaku dlm taman tu, semua kene akur. pegi lah tgk ape yg terjadi. smpai je kt tmpt kejadian, diserang denga seekor buaya yg amat besar, bot bocor, terus tersadai kt pulau kecik yg makin lama makin di tenggelami air sbb air pasang. perit jerit diorg nak melepas kan diri dari kawasan tu sampi tergadai 2-3 nyawa dengan buaya tu. akhirnye dpt menyelamatkan diri apabila buaya tu berjaya dibunuh...

Yg Bestnyer : Sinematografi yg baik. memaparkan hampir keseluruhan taman tu dari udara (mcm ala2 lembah jer). Menggunakan loghat Australia yg baik. aku ske je dengar English Australia tu. Jalan cerita yg mudah dan xberat..

Yg Xbestnyer :
Pengembangan cerita yg lembab. slow lah cerita nih. xde byk aksi. 1st time aku leh terlelap tgk cerita kt wyg. hampeh. xbest lah. Biase jer cerita die. dah dapat bajet dah cerita die cmne. trailer+poster je nampak mcm best. cerita..hampeh. aku tgh2 boring, menambahkan boring aku ader laa. buaya die tu, nmpk sgt kartun nyer...

Keseluruhan :
Tak payah lah tgk. bukan best pun. biase sgt cerita die. aksi pun xbyk sgt. xbyk main perasaan. dah lah lembab. bikin gua ngantuk jer...

*adakah kalau aku buat review mcm ni akan mendorong korg menonton jugak?serius ni..xbest.simpan duit, tggu Wall.E lg best..

Sertai Komen Berani Mati Di Sini

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO