Friday, August 8, 2008

FIlm Reviews : Susuk


Susuk Movie Trailers


Plan punyer plan..at last dpt gak tgk filem yg di perkatakan hangat seluruh Malaysia skrg ni. Susuk lakonan mantap dari Ida Nerina dan Diana Rafar dan dibantu oleh pelakon2 yg lain yg tak kurang mantap lakonan mereka..hehe (malas nak type sape pelakon die, nnt korg tgk, tau sniri)

Sinopsis : Cerita yg mengisahkan amalan susuk oleh masyarakat melayu yg sekadar untuk memenuhi tuntutan nafsu diri semata-mata. tak fikir halal haram dah. Asal puas cukup tp dengan bersyarat, kene patuhi semua pantang larang, tak boleh langgar. kalau x, habis laaa, makan diri balik. Soraya seorg nurse berangan nak jadi artis sbb dah boring dengan pekerjaan nurse die tu. pas die dpt tau susuk ni boleh menjadikan die seorg artis yg terkenal, die pun try lah susuk nih.. Suzanna, seorg wanita yg telah menjadi seorg artis yg terkenal di sebabkan jiwa si Soraya td tu yg dah masuk dlm badan Suzanna tu selepas menjalani proses ritual di atas tuntutan susuk keramat.

Yg Bestnyer : Menyeramkan! Meremang bulu roma aku ms tgk citer ni, audience menjerit2 dlm dewan. Laki ke, ppuan ker, mesti ader yg tersentak dek kejutan filem nih. Lakonan yg mantap. jalan cerita yg baik. kesan bunyi pun best. tak bosan..

Yg Xbestnyer : Plot cerita yg berterabur. sekejap cite die ni, kejap cite die ni lak. SUSAH NAK FAHAM. kene tgk btul2, FOKUS. br leh dpt ape sbnrnyer yg nak diceritakan dlm cerita nih. Still ader konsep cerita melayu - Lagu2 dlm Filem. Kenapa setiap filem melayu mesti dilayankan dengan lagu2 dlm cerita? xleh ker, lagu2 tu xde. lg 1, kalau nyanyi tu sore sniri xpe, ini lagu Sheila Majid, tp org yg nyanyi Sofia Jane.how? "berat" cerita nihh...serabut..

Keseluruhan : Cerita die best, tp memerlukan fokus semasa menonton seperti anda menjawab soklan exam. kene faham stiap plot btul2. kalau anda leka skit jer, mesti xphm macam aku. Sebenarnyer aku mmg xpaham sgt cite ni cmne. smpai skrg ni aku mcm duk pening2 je pk cite ni cmne sbnrnyer. lepas je kuar td, Aus la yg cerita kan balik aper yg berlaku. Komen Aus, "Filem melayu paling best, ini cerita aku, xde lg filem melayu yg buat mcm nih" - die faham cerita ni cmne, boleh laaa...aku ni duk pening2 xphm lg cmne cite die nih..ada yg pegi tgk lagi skali ni kangg.....hehehe..ape2pun..best laaaa...SERAM, Terkejut2 tgk...haram tui...

*Tahniah tuk sp2 yg berjaya faham cite nih..sp yg faham mesti die cakap cite nih best. kalau yg xphm tu...nnt rayer ker..tgk kt TV je laa..haha

*Adoi, pening2...nnt bile aku dh dpt tau cerita sbnr, aku cerita lgi kt korg..huhu

9 Orang Berani Mati:

Amir Muhammad said...

terima kasih atas komen anda :-)

anap_ilmi said...

uiks, sp encik amir nih yer..mcm org penting dlm industri filem jer..sori ek kalau kasar sgt ker..pe ker..sy tulih mengikut pndgn sy jer...huhu

Anonymous said...

AMIR tu pengarah filem nih la..
aiyak!!
amir muhammad~
haha, tak pe la kalau ko susah nak paham,
tapi cerita ni mmg best!!
aku nak tgk kali kedua..haha

plot citer ni mcm drma bersiri KAMI kat 8tv tuh~

anap_ilmi said...

itu ler..biler dah tgk profile die..baru tau..ampunnnnn

Anonymous said...

aku punyala duk cari review filem susuk ni kat internet sebab aku tengok tak faham.. hahaha..

suzanna dan soraya tu orang yg sama ke..?
atau suzanna amik soul soraya..?
2 entiti berbeza ke, atau cuma ada 1 entiti..?

serabutla plot dia.. pening kepala aku dalam cinema tuh.. duk fikir plot..

sampai sekarang aku tak faham.. hahahaha
confuse!

Ren said...

Bab cerita bertabur tu memang aku setuju sangat!! dan bagi aku citer itu tidak best langsung.

anap_ilmi said...

haa,aku dah faham dah..suzanna dgn soraya tu org yg berbeza, soraya tu nurse, suzanna tu pelaco. tp sbb dek tuntutan susuk keramat tuh, die kene korbankan nyawa org, so si soraya tu lah mangsa die, dah masukkan dlm bdn suzanna tuh...dpt?

Anonymous said...

scene mana yg tunjuk suzanna tu pelacur..?
aku ingat scene yang last yg dalam gudang tu mmg ada 2 orang baju kebaya merah..
bila adlin tu gi cari suzanna utk dijadikan korban? ada tunjuk tak? ke aku termiss..?

anap_ilmi said...

ader..masa die tunjuk die pijak rokok tuu..ituler asal si suzanna tuh

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO