Monday, August 4, 2008

Kerjaya : English Language

"Nametag tempat aku bekerja skrgni"

Assalamualaikum;

Kalau ada sesape yg berminat nak bekerja sendiri ataupun dlm sektor swasta selepas anda menamatkan pengajian anda sila mantapkan bahasa inggeris anda!!!

aku ckp ni berdasarkan pengalaman aku bekerja semasa cuti pra-khirij nih (wah, pra-khirij tuu..ye la, lom abes g kan..tp balik cuti dan bekerja..huhu)kt Malaysia ni, penguasaan bahasa inggeris dengan baik adalah amat penting. sbb org mesia ni asik nak ckp English jer. melayu dgn melayu pun nak ckp english jugak.hehe..tp aku xtau ah sekeliling korg..aku,kawan2 aku..sumer teror bahasa inggeris..kagum aku

bile anda bekerja dlm sektor ini, ape jua transaksi, anda pasti akan berdepan dengan BAHASA INGGERIS.kalau tak banyak pun, mesti adenyer.. jd, org yg xteror bahasa inggeris mcm aku ni kan..(contoh paling dekat) amat sukar untuk berinteraksi dengan mereka..kalau ada yg mcm paham (oh,budak ni xpndai sgt ckp BI) xpelahhh, ini klu yg bajet mcm best jer, die pandang kite pun len mcm jer bile kite terkial2 untuk berbahasa inggeris.asik nak terkeluar jer perkataan arab.ahakz...

So,klu boleh, sblm balik habis belajar tu, persiapkan diri anda dengan nilai tambah kebolehan untuk berbahasa inggeris. kalau xdpt nak berbahasa inggeris tuu, mesti ssh nnt..serius!mimpi je la nak keje dlm bidang ni.huhu.tp ni pesanan untuk sapa2 yg berminat dlm sektor yg aku sebutkn td laa..klu sp2 nak keje krajaan ker..ngaja ker..blaja lah untuk ilmu..xsalah kn?huhu...penting jugak sbnrnyer...hehe

*Pengalaman aku bekerja dlm sektor ni btul2 membuatkan aku nak blaja balik english btul2(bkn sblm ni xblaja btul2..tp sejak duk Jordan ni, English aku OUT!!!)..nnt sng bile balik habis nnt nak keje dlm bidang ni..ader sthn g..smpt kottt..

*ini adalah kisah benar yg ditujukan khususan kt kawan2 aku yg blaja kt Mid-East..Terutama ader sorg budak umah aku tuuu..org..frost..die sebut..FOREST..ekekeke...

Sertai Komen Berani Mati Di Sini

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO