Monday, August 18, 2008

Kembara : Port Dickson

Salamz;

Lame gak aku xbertandang ker Port Dickson ni wlwpun dkt je dgn umah aku..xsmpi 1jam, dah smpai. lepas wt keje sumer [pegi jmpe MB N9, g MAINS] ttb adam-zurairi mendapat panggilan telefon dari keluarganya menyatakan mahu ke PD untuk bercuti [skrg kan musim cuti sekolah]. yg aku lak mmg nak g PD, tuk amek gaji.hehe..so, pas je settle, trus g PD untuk urusan disana pulak...


bile dah smpai PD tu, xsah lah kalau xmandi kan..so, aku dgn adam+encik zarep pun bersiap2 untuk melepaskan lelah seketika setelah penat bekerja. lagi pun sian kt zarep. die penat bekerja pagi dan ptg..inilah masanya untuk die berehat dari melayan karenah anak2 muridnyer di sekolah..hehe..Sampai je kt pantai tu..[mandi kt telok kemang], kami telah di sogok dengan menyewa kerusi2 siap payung nih dengan rege RM20. mula2 rs mcm xnak jer.sbb rs mcm membazir jer..ye la, mndi nak kejap jer.tp kene byr RM20..xberbaloi.tp akhirnyer termakan jugak dengan kata2 pakcik tu sbb die kater "kalau korg g mandi, sp nak jaga barang?"adoii...pening.dak2 ni pun ckp on jer..aku pun on je laaa. tp die bg murah sikit lah konon nyer..RM15..ye lah kot murah..layankan je la..sorg RM5..


Lepas kami puas berendam dengan keadaan air pasang. ombak besar gile..kami nk try pulak men Banana Boat nih..ekceli aku dah nek nih brape kali dah..kali ni aku raie je dak2 nih nak nek bnde nih..kang nangis2 kang..payah lak nak pujuk..aku mmg xpuas ati tul dengan servis die nih..sembang, bwk jauh lah..smpai pantai private lah..itu lah..bile dah naik..tgk2 bwk biase2 jer..dengan byran RM20 sorg..dulu aku nek RM7 jer..tp tu 4thn lepas laa..tp kot skrg ni minyak dah nek pun..agak2 laaa...RM10 ker..ok jer..ni..huh..yg dah lepas..lepas laaaa..

pas dah puas mandi manda...kami pun balik...esk nak g pjbt MB lagi..MB nak jmpe..hehe..ok..

Keseluruhan : Best je PD...

2 Orang Berani Mati:

::alifdalmim:: said...

kenangan kt PD mmg best..

walau di tipu kt p.cik tuh..

nnti g lagi ea??water world ke, sunway ke..hehehe

anap_ilmi said...

yaa...best2..nnt g lg..

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO