Thursday, August 28, 2008

Film Reviews : Death Race


DEATH RACE TRAILER



Lame gak aku xwt entry tuk film reviews nih. bz sket lah. byk hal yg mendtg. mlm ni sbb aku bosan tahap dewa. aku g je la tgk. terkesan dengan iklan kt TV+die punyer klasifikasi..18SG. dalam hati [mesti power citer nih]. TGV Jusco.

Sinopsis : America, thn 2012. Ms tu kegawatan ekonomi yg teruk berlaku. Rakyat sumer hidup dlm keadaan tak tentu arah, byk melakukan jenayah. Sehinggakan penjara full. Sampaikan pengendalian penjara diberikan kepada pihak swasta. So, bile dah swasta tu, bkn lah penjara lagi namanya. Dah jadi bisnes la plak. Mengeksploitasi banduan untuk mengaut keuntungan dengan menganjurkan Death Race nih. Percaturannyer, mudah sajer, sape menang-di BEBAS kn!

Yg bestnyer :
Jalan cerita yg baik. Penuh dengan aksi. Mudah sajer walaupun cerita die agak ganas sket. Sinematografi yg baik. xnampk pun mcm kt dlm studio. CGI ataupun kesan khas komputer pun bagus. nampk real sajer. Memaparkan moral kasih sayang keluarga dan nilai2 keharmonian rumah tangga. Kesan bunyi yg bagus. Ending yg di luar jangkaan penonton..

Yg Xbest : Diawal pengembangan cerita yg agak keliru. Byk sgt aksi ganas smpai FINAS terpaksa cut filem nih untuk tontonan umum. [xbyk yg aku nmpk mcm xbest. sbb cite nih best] ahakz..

Keseluruhan : Best giler citer nih. Kire mcm boleh bersaing dgn WANTED. penuh aksi yg mendebarkan. ending yg xkite xbajet pun. mesti tonton. kalau dpt seat tgh, mesti best sound die. mantap ah..tahniah tuh cerita nih..

*kalau tgk cite nih, pastikan anda naik selain dari kereta. kalau x, mesti anda nak bwk kreta mcm dlm citer nih. aku pun balik td tu..lampu merah pun aku langgar jer...kesan dari aku tgk citer nih laa..bahaya..bahaya...
*pengarah impak maksima pun kene tgk citer nih..belajar dari cerita nih..inih..adoiii...

6 Orang Berani Mati:

Anonymous said...

lalala.
aku pun bwu tgk wayang jat tgv sunway,
aku tgk citer love guru,
haha, aku tak suka ganas2 ni..kah kah kah

anap_ilmi said...

love guru tu nnt lah kot..zohan pun xnengok g..ahakz

::alifdalmim:: said...

anap, jom dgr ayah jali bg ceramah kt masjid negeri..ahakz!!

Shila said...

Saya pun dah eprgi tengok cite ni di TGV KLCC beberapa har lepas.

Ceritanya memang ok sangat2.Selama ni saya kurang gemar cerita aksi.Namun cerita ni mampu energized saya hingga ke akhirnya.

Memang best!

anap_ilmi said...

ayah sape dam?baik ko dgn die ek?

anap_ilmi said...

sokong shilaaa..best3!!! leh dpt 5bintang gak..

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO