Wednesday, March 11, 2009

Semasa : AirAsia Now Fly To London!

Assalamualaikum;

Akhirnya impian kini menjadi kenyataan. AirAsia kini terbang lebih jauh. Merentasi benua, garisan masa. Terus menghubungkan Kuala Lumpur ke London. Detik 11Mac pukul9 pagi. Pesawat AirAsia Xcalibur A330 yang baru itu membawa seramai 286org penumpang2 pertama yang melakar sejarah AirAsia itu sendiri, menjadi syarikat penerbangan tambang murah yang pertama di dunia mengadakan perjalanan jarak jauh.

Walawpun dalam keadaan ekonomi yang tidak menentu skrg neh, AirAsia tetap melancarkan laluan barunya itu dengan suasana yang gilang gemilang. Satu lagi bukti kejayaan syarikat yang bukan bantuan kerajaan boleh berkembang dgn sendiri. Walawpun ada syarikat yang sentiasa menerima subsidi dari kerajaan..tapi hapah pun xde. Makin cut-route ader laa..huh!


Aku bukanlah fanatik sgtpun dgn AirAsia neh sbnrnyer. Di sbbkan kejayaan die tu yang bangun dgn usaha sendiri tu yang wat aku sgt kagum dgn pencapaian dan kejayaan syarikat ini. Kalau aku dpt bukak syarikat penerbangan mcm die neh. fuh! Gile ahhh...

Entry2 aku sblm ini pasal AirAsia ni sblm neh, pasal AirAsia Fly To London. Aku juga pernah menaiki Flight ini dalam Flight Reviews : AirAsia aku. Dan juga hal berkenaan dengan MAS vs AIRASIA


Majlis Perasmian Penerbangan Pertama Kuala Lumpur - London @LCCT

Nak tunggu bile pulak die nak dtg middle east neh. Sng sket nak balik Malaysia atawpun nnt dah abes belajar, boring2 leh dtg sini balik..kuikuikui

*Makan hati Syarikat Penerbangan Bantuan Kerajaan...huhu

4 Orang Berani Mati:

Faizal@poyan said...

salam ..

ni awat dok emo sgt ni dgn kerajaan

farish izaryl @izreez said...

hehee syabas to air asia:p

Anonymous said...

teringin gak nek air asia kali kedua ke london tuh,,negok epl balik hari..huhuhu

anap_ilmi said...

naz : Yes.. Bole je..yang penting cukup bajet nak nek flight itu dan juga untuk membeli tiket tuk tgk EPL itu...

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO