Wednesday, October 22, 2008

Respond : MAS vs AIRASIA

Salam Alayk;

VS



Entry ini respond kepada sahabat baik aku neh, berkenaan dengan MAS vs AIRASIA. sila baca blog die yg xcantek sgt tu..sblm anda baca respond saya kepada stetment die tu yer [terus ke blog die yg ntah ape2 ntah tu..hehe]

Ok, dengan memulakan kalam, Yg berbahagia, tuan pengerusi majlis [ttb jew]..barisan pencadang yg hanya bercakap mengikut apa yg terlintas difikirannya sahaja..bukan fakta..seterusnya sidang pembaca sekelian..hehe

"Buah selasih buah bidara;
Santap bersama rakyat jelata;
Respond ini bukan mengata;
Tapi Fakta, benar semuanya."

"Berjalan-jalan bersama Mak Andam;
Pergi berjalan mencari buluh ;
Cubalah sedar wahai Cik Adam;
Bnde dah terang lagi bersuluh."

Sidang hadirin sekelian;[hehe, poyo giler]

Aku stuju sgt lew dgn perenggan pertama ko tu...mmg masing2 ader kekuatan, kelebihan dan kelemahan masing. nama pun biznez kan..mmg itu lew adatnyer

Tp kan, aku nak btulkan sket stetmen ko tu, aku bukanlah DIE HARD FAN gile2 kt AIRASIA neh. aku flexible. aku layan sahaja semua jenis penerbangan. aku sekadar respect kt AIRASIA nih, sbb die bangun dengan hasil usaha mereka sendiri TANPA bantuan dari mana2 pihak TERUTAMANYA KERAJAAN. [perkataan2 yg d besarkan tu, konon aku tinggikan intonasi lew]

1st thing aku nak mention kt sini kan. SILA NAIK DULU SBLM MEMBERI APE2 KOMEN MAHUPUN REVIEW YER! ahakz. wlwpun aku tau, xsalah meminati mahupun menyokong dari belakang sahja. tp itu semua tidak bermakna apabila ko xmerasai pengalaman menaiki serta menikmati sendiri penerbangan dari ke 2-2 syarikat. Sekadar pembacaan mahupun ckp2 org sahaja, tak cukup beb. aku? bukanlah nak bangga diri atau pun riak dengan "kelebihan" yg aku ader [ko knal je aku kan..gurau2 aku cmne kan?kang ttb kecik2 ati kang..hampeh jer]tp disebabkan aku berpeluang menikmati ke 2-2 syarikat ni, sbb tu aku berani untuk respond ko sket nih..ahakz...ok, tutup cite neh, FULL STOP!*wink~~

berbalik pada hadaf[matlamat] yg sbnr. ape yg aku nk highlight kan kt sini, sbnrnyer aku xmenafikan laaa, aku pun turut berbangga dengan Syarikat Penerbangan Malaysia tu ataupun lebih di kenali dengan Malaysia Airlines System-MAS. berbekalkan Motto diorg skrg ni, MH-Malaysian Hospitality dan sperti kata Cik adam, iklan diorg dlm Utube tuh. [itu pun aku yg bgtau ko] mmg aku cukup berbangga sbg rakyat Malaysia yg memiliki syarikat penerbangan yg gah seperti ini. Tambah2 pulak di beri taraf 5bintang. sape xbangge kan..tp adakan die benar2 5bintang atau pun sekadar omong2 kosong?mengapa kita asik dengar-MAS mengalami kerugian sedangkan AIRASIA makin untung, makin berkembang TANPA suntikan dari kerajaan. teguh berdiri dengan hasil usaha sendiri?


Malas nak ckp panjang - baca sini tuk tau cerita lebih lanjut - "SWASTAKAN MAS" kang aku ckp lebih2 kang...hangen lak kang..ahakz

Baca sini jugak - "MAS, AirAsia 'korban' perang harga"

Sini pulak link - MAS lawan AirAsia - jgn lupe baca komen2 die kt bawah tu..adakah anda dah sedar?

Klu xclick pun, tgk tajuk jew dah tau dah cmne kn?hehe...[kasi panas]

Ada byk je lagi review2 yg aku search kt net neh. aku rs ni lah entry aku yg paling lama aku nak buat. aku siap kene korbankan tidur petang aku. smata2 nak bg respond kt cik adam neh..[kalaulah aku study mcm nih kan bgs] ekekeke...

Berkenaan dengan stetmen ko tu "biar byr lebih untuk keselesaan", aku nk tnyer ko lak, "Untuk apa byr lebih untuk destinasi yg sama?" hehe-kalau brani jwb lew...

Sepanjang aku naik flight, Qatar Airways, Yamenia, Kuwait Airways, Royal Jordanian dan AirAsia, [MAS-masa kecik2] [Nak jugak mention flight2 yg aku dah naik..hehe] Yamenia+Kuwait tu ader je yg boleh ckp melayu.. ko jer..bajet nak omputih..hehe

Hmm, ntah la damm..smpai situ je lah stakat neh, hujah2 aku..penat dah neh...tgk lah..kang kot berbunyi g kang..ader lah aku smbung g..try bg ni dulu..ader brani x?ekekee

*still menunggu tuk menangis air mata darah nak tgk nama kau kt boarding pass Malaysia Airlines..ekekeke

6 Orang Berani Mati:

hanis said...

i smell WAR over here! ngeh3

::alifdalmim:: said...

ko taw tak anap..bila mcm ni..teringat aku masa kita dlm bilik kt umah ko..perang mulut psl bnda alah ni..bila da stop..ada je nk start balik..ahakz!!

saje je aku masuk kan entry tuh..da agak da..mesti ko respond punya..hahaha..kira hadaf utama aku tuh bejaya la..hik hik hik..

p/s-anap, ttiap ari aku nmpak je flight AirAsia terbang atas bngun opis aku..msti aku ingt kt ko..hehehe

Ren said...

Huhuhu gigih..

Faizal@poyan said...

hmmmm dlam blog pun boleh lawan-melawan berhujjah noh hmmm kalah hujah aku kat mahkamah...

saya said...

saya tak pernah naik kapal terbang. hehehe.. sangat ketinggalan zaman ye saya

eizaz said...

huh..
"Untuk apa byr lebih untuk destinasi yg sama?"

sama konsep dengan "untuk apa makan berbagai rasa juadah untuk keluar menjadi bahan kumbahan yang sama?"

kalo cam tu mkn nasik ngn air jer la hari2..
huhuhu

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO