Saturday, October 18, 2008

Diskusi : Apa yang penting?? Solat!

Assalamualikum;

Alhamdulillah selesai jugak aku menghadiri kursus kepimpinan anjuran Majlis Perwakilan Pelajar Malaysia Jordan kt Hotel Palmyra, Amman Jordan. So far, ok sajer kursus tu.. Merapatkan ukhwah sesama pelajar yg dah lama aku xjmpe. dak2 Irbid, Amman dan Mutah. Bgs..bgs..

Kaki aku pulak, dan2 nak g kelas esk ni lah pulak die naik bengkak balik. padahal ritu mcm dah ok dah. tu Encik Paley [yg tlg urutkan kaki aku neh] die benarkan aku g. aku g je lew, tgk2, rini kaki aku mcm bengkak. tau lew klu die tau esk nak stat klaz dah.."bile mula kelas, bengkak pun naik lew syg?"ahakz..

Kat sini aku bukan lah nak cerita sgt bnde neh sbrnyer, ader bnde menarik yg aku cuba untuk kongsi dgn semua org..kire mcm salah 1 lah dari kebaikan org arab yg mungkin kita susah nak jmpe kt mesia.. Org arab neh, biasenye die akan solat kat mana2 sahaja..tanpa ragu2+was2.apa yg penting??..kerjasama..[hehe..kidding] apa yg penting, matlamat menunaikan kewajiban terhadap Allah SWT dlm apa jua keadaan+di mana sahaja berada. Kewajiban ttp d utamakan..No1.

Cuba tgk video neh dulu...Sbnrnyer aku xsengaja je jmpe pakcik neh. aku pun mula2 tak perasan..tgk lepak2 tgu teksi.ttb nmpk pakcik neh, elok je smyg..bgs btul pakcik neh..

*Permulaan video agak songsang..biarkan saje,nnt die btul balik..sori..
*Ader seorg/
seeokor maskot yg pki sweater biru putih akan kelihatan berlegar2 dihadapan camera..abaikan die..
*Kat dlm video neh, mungkin ader kata2 yg xssuai didgr..Abaikan yer..kata2 ditujukan kt seekor maskot td..

*Situasi video neh, tepi jalan, tmpt tggu taxi..waktu solat maghrib




*Jika ada sebarang komen ataupun komentar, bolehlah terus ke ruangan komen untuk berinteraksi..

6 Orang Berani Mati:

hIrOsHiNaRi said...

betul eii kiblat die tu.aku xtgk abis la sbb internet lembab ..cite jela ending die...hehe

Luth Textile said...

betol ke smayang?
kira semayang maghrib la nih yerr??
pelik r..
dia sakit kot smyg duduk...

anap_ilmi said...

hiroshinari : tu aku xsure ler kot..die pkai qawaid fiqh kot..as-shak la yazalu bil yaqin..ahakz

Luth : haah lah..die tgh smyg lew tuh, kalau kt sini biase jer..asal azan je..sumer pakat smyg..

apa yg nk fokus kt sini, smyg d mn2 sajer..xkesah tepi jln pon..ahakz

hanis said...

wow... sumething new to see...
good job... good job...

Unknown said...

Assalamualaikum orang jauh..
lame tak dengar beriter. Sihat ker?
Harap study rajin rajin ok kat sana. Jangan dok rajin update blog jer. Sampai pelajaran pon terabai.

Tapi kalau ade gambar best-best kat sana bleh la sharing.. jangan kedekut plak. ok~

Kreuger®

anap_ilmi said...

EN. Azman : Alhamdulillah..ok sajer sini..tq bang..i-allah xlupe nyer..doakan jugak k?tq

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO