Tuesday, March 10, 2009

Pendapat : Sebab aku suka Jordan

Assalamualaikum;

http://i15.servimg.com/u/f15/11/21/29/21/jordan13.jpg

Harini aku dengan sengaja terponteng kelas Subjek Firaq Islami oleh Dr. Amir Hafi, kelas pukul 2-3petang tadi sbb ada masalah peribadi yang menyebabkan aku sengaja terponteng. Huhu. Disebabkan kesengajaan aku itu, maka terpecahlah rekod bersih aku 2minggu berturut2 tak pernah ponteng kelas berbanding kawan2 aku yang lain. Eh, apa aku tulih leh?haha

Kalini aku nak bawak korang 1 Label baru berkenaan dengan pendapat aku, apa yang aku pandang, ape yang lalu depan mata aku ke, aku tak puas ati ke, aku suke ke, itu adalah pendapat aku yer tuan2 dan puan2 sekelian.

Untuk segmen pertama neh, aku nak bawak korg semua kenapa aku suka Jordan. Tapi ni tak mengikut turutan laa.. Ni yang aku terpikir skrg neh je..


  1. Nak datang sini kenelah naik kapal terbang. Walapun aku tak pernah pun simpan cita2 dari kecik untuk belajar bersungguh2 kemudian melanjutkan pelajaran aku ke luar negara dan menaiki kapal terbang, tp Alhamdulillah, ini semua kerja Allah.
  2. Kat sini negara empat musim. Musim sejuk, bunga, panas dan luruh. Kt Malaysia tak ada pun. Kalaw ada pun kt Taman Bukit Cahaya Sri Alam yang kt Shah Alam tu. Yang lagi best, walawpun kat sini musim panas, tapi tak adalah panas macam kat Malaysia. Panas Malaysia.. berpeluh! :p
  3. Kat sini tak ramai org melayu. Ada lebey kurang dlm 800+/- org je seluruh jordan ini. So, peluang untuk kita memperlajari Bahasa Arab dan bergaul dengan orang arab lebih terbuka berbanding ader sesetengah tempat tu siap boleh buat perkampungan Malaysia lagi. Camne nak belajar bahasa kalau begitu? Hari2 dok jumpe org Malaysia macam kt Malaysia juga.
  4. Negara ini sgtlah damai, tenang dan aman. Jauh dari kesibukan dan hiruk pikuk kota raya yang menyesakkan nafas dan juga pandangan.
  5. Setiap kali masuk waktu solat, maka bersahut-sahutlah azan di serata pelusuk. Waktu subuh waktu paling syahdu.. Keadaan senyap sajo. Yang dengar suara azan je.
  6. Kat sini kalaw pergi masjid, pakai ape pun orang mcm tak kisah pun. Kalaw pergi solat maghrib pakai seluar track pun tak apa. Nak pergi zohor pakai jubah pun tak apa. Kalau mcm kat Malaysia, mcm ader uniform tuk g masjid ataupun surau. Kalau kot pakai jubah nnt nampak mcm imam sgt. Kalau pakai suar pakcik2 pandang2 pulak. Kalau sini, pas2 main bola terus g masjid pun tak apa.. Yang penting solat itu
  7. Duduk kat sini banyak masa yang terluang. Kadang2 smpai tak tahu nak buat apa. Yela, duduk sini kan belajar sajo. Tapi tak kan la belajar sajo kan. Kene ade rehat2 jua. Tapi mcm waktu rehat itu lebih panjang je dari waktu belajar. kiki
Sebenarnya banyak je lagi yang membuatkan aku suka akan Jordan ini. Tapi memandangkan kesihatan aku kurang memuaskan tatkala ini. Aku sekadar mencatatkan 7 dari kesukaan aku yang terlintas skrg neh.

Kalau anda ada nak tambah berkenaan pendapat anda suka Jordan. boleh letak di ruang komen yer. Tq. Achoooooooo!Alhamdulillah...

9 Orang Berani Mati:

Faizal@poyan said...

salam anaop sahabat ku yang sentiasa jauh di mata tapi dekatttt di hati..

emmm "hujan emas negeri oarang hujan batu negeri sendiri"

rizz said...

hehe best dengar cte u tuh..rizz pon wish nk p study kat oversea 1 day xpon keje sana hurm

.0hbintang!. said...

ini semua keje Allah..

(;

Anonymous said...

aii en.ahnaf..puji2 jordan ni mcm nk duk lama je lg..hahahaha..

anap_ilmi said...

POYAN : Haha..ye la poyan. aku taw la..dh abeh klaja kene balik jua..

RIZZ : kalaw tak dtg belajar..dtg jalan2 pun on sajew..

OhBintang! : Yes!

Anonymous : Di mana bumi dipijak, di situ langit dijunjung. ahakz. tgu lah pulak entry kenapa aku tak suka jordan. huh!

hamba Allah said...

jgnlh trllu bngga pd negra yg xmnjnjikn ape2 tu,klau stkt mudh nk solt tu mne blh,sbb mlysia tu mlht pd akhlk n adb pd allah utk bribadh n pakaian yg cntik.npe kite nk pg mjlis lawa n wangi tp dgn tuhan n jmpe org yg mnjdikn kite tu dgn ske hti.pttnye iutlh yg kena didhulukn.sbb tu akn dibw mati.that myreason n pndpt..istifarlh...

anap_ilmi said...

TO HAMBA ALLAH : DI NEGARA INI LAH AKU MENDAPAT ILMU ALLAH YANG TAK MUNGKIN AKU DAPAT DI MALAYSIA KERANA DI SINILAH ASAL USUL ILMU-ILMU ALLAH ITU. SO,AKU TAK BOLEH SOMBONG DENGAN NEGARA YANG TELAH MEMBERIKAN AKU ILMU AKHIRAT YANG SUDAH PASTI MENJANJIKAN KEBAHAGIAN DI DUNIA DAN DI AKHIRAT!

Anonymous said...

kelayi...kelayi sampai pocah blog nie....

anap_ilmi said...

Tak kelayi pon...Senyum saje neh :) Ngeeeeee...

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO