Wednesday, December 3, 2008

MyWay : Seminggu

Assalamualaikummmmm;

Apa Khabar sumer? [sambil menghalakan mic kt korg sumer] Apa? xdgr laa..apa khabar sumer? hehe..gile!mcm 2 la jdnyer bile lame dah xjenguk2 blog neh ha..bz dgn xm laa..akhirnyer selesai jugak xm2 aku, skrg ni tinggal nak siapkan assignment+hafal quran+hafal qawaid fiqhiah+tgu final exam sajer neh..ahakz..bestnyer...Gud luck aku ucapkan kat sape2 yg xabeh exm lg..terutama diorg2 yg terpakse tgu pas rayer...rayer?huh..simpan dulu cite rayer, nnt aku cite len kali...

kali neh aku nak membawa sorotan selama seminggu aku..kite nak hapdet balik laa..dari stat mn yg aku tinggal tu..hehe

Last 1x, klu tgk kt posting sblm neh, 27 Nov. skrg neh, dah 3Dec. uhuk2 lame gaks tu..ok xpe2..

28Nov - Harini ada malam pra penutup minggu bahasa arab, team aku yg terdiri dari Apek, Afiq, Arul, Fezal Melaka, 2bdk baru..hehe..[sowi weh, serius aku xhengat nama korg lagi...] telah muncul juara dlm pertandingan kuiz. Dan dengan ini, aku nak bgtaw korg "Kami mmg xjangka kami akan menang dan akan menentang pihak pelajar ppuan pada majlis penutup minggu bahasa arab neh. siap lew korg eh!"huhu

Rini jugak aku ader dpt blog mail dari Melben.wahhh...jao nyer...merentasi benua taw..tq2...


Mlm neh jugak ader org arab kawen. bapak bising gile kawasan perumahan aku neh...mana tak nyer, kalau mcm neh lah gaya nyer majlis kawen...SAKSIKANLAH :



Mcm tu lah gaya org arab jordan neh kawen. diorg akan susun2 kerusi pastu bukak lagu kuat2, kalau lagu tu best xpe..mcm "Selamat pengantin baru" ker, pe ke kan..nih..hampeh..pencemaran bunyi. pastu diorg akan menari mcm org gile. nama tarian neh "DABKA".ms thn1 dulu rajen gak g org2 kawen neh. skrg neh, xde masa dah..byk keje lain lg. same je majlis kawen diorg neh..pihak lelaki akan duk berjoget kt luar, pihak ppuan joget dlm umah..same je..xde yg best pun.huh!

29Nov - Rini aku ader xm subjek "Hadir Alam Islami" yg membincangkan tentang umah islam skrg neh. knape umat islam neh lemah, mundur, miskin dan sebginya dan cara mengatasi dan mengetahui gerakan kristianisasi global. so far..ntah..ok je kot..

Rini jugak, dak2 tmpt aku neh g Haji. Zarep, Nasir, Hanis, Krey, Manan, Sabran+Bini die, Hafizul dan lain2 lagi laa..sempat jugak kami bergambar sblm mereka berangkat ke tanah suci. smg mendapat haji yg mabrur i-allah. jgn lupa doakan aku neh...

"Dalam gmbr neh, yg x pegi haji lagi ramai dari org yg g haji. hampes"

30Nov - Ahad, aku g klaz mcm biase. tp aku dapat taw yang harini mak aku masuk hosp. klu xsilap aku, ginjal die sblh kanan xberfungsi kot. ms aku call amk aku tu, die tgh tido. 2 yg xleh nak ckp byk sgt. bg die berehat sajer..Kawan2 tlg doakan yer.

Rini turn aku masak..sbb lame sgt xmakan nasik lemak. aku pun masak lah nasik lemak. laku weh!cpt jew abeh..ahakz

1Dec -bHarini aku Exam "Bahasa Arab 2" pulak. hampes tu. Payah lak ai..panas ati aku. rini jugak besday dolah, die beli kek je. dulu2 ader gak wt kenuri kendara..skrg neh..haram...

2Dec - Harini baru lah si dolah tu buat makan sederhana sajer..makan nasik ayam panggang..ayam mentah sket..tp ok sajer...lapa kann...mlm aku std sajer..

3Dec - Rini aku Exam "Usul Fiqh 2". So far, mcm ok sajer kot wlwpun aku std last minit smlm.

Rini jugak mak aku ader wt operation kecil tuk membersihkn buah pinggang nyer. alhamdulillah, so far, adik aku ckp..ok sajer..stable...

2je la kot yg smpt aku laporkan wt ms neh, cerita2 len..nnt aku upload kemudian ler..br je balik xm neh..skrg nak tidoooo...

14 Orang Berani Mati:

Keri AlHaj said...

dah abis xm ya??/ hmmm MERDEKA!7x....

Anonymous said...

orang arab punya perngari pon bukan betul sgt kan..

anap_ilmi said...

I-Chimera : xabes btul lg neh..final lom g..br abes 2nd xm sajew

deenasour : haah, prangai ntah ape2. mmg org arab neh terkenal dgn perangai degil, besar kepala, suka bergaduh, taksub pada kabilah dan byk lg..huh!

Ren said...

Wah ada joget lambak jugak yer...huhuhu tapi dah macam tarian bangra pown ada.

Banyak tol exam yer...semoga lulus dengan cemerlang la hendaknya..

Semoga emak awak juga berada dalam keadaan sihat hendaknya..amin...

Anonymous said...

x cii...dah abes exm dlu..
x nak kwn...:(
ni lom stat agy..huh..taBah!

Rosie Rose said...

wahhh akhirnya dah tepek gak ye. ehehe... hepi oliday!

ABU LUQMAN said...

Salam sejahtera

Semoga lulus dalam imtihan
buat pelajar2 yang menerjakan ibadah haji, semoga mendapat haji yang mabrur- Amin Ya rabbal 'Alamin

Haji Jim Nun al Urduni ( ABU LUQMAN ) said...

Salam sejahtera

Terima kasih kerana mengunjungi blog saya.

aiSyaLiciOus said...

hellow~!! org senegeri...sorry la link ur blog..bley?? hahah..eh u kat jordan eh?? pic yg kawan2 u nak g haji 2 ade 2-3 muke yg rase nyer familiar la...huhu..actually i penah ade kawan blajar kat jordan nie..hehe...

Luth Textile said...

semak je depa tuh kenduri..
depa nak kawen, mcm nak ajak org2 len kawen smaa..

hahha..
raya aji cmna bro kt sana?
aku nantikan cerita hang..

anap_ilmi said...

EJ : Tu lew pasal nyer.memekak. mcm duk kt zaman jahiliyah jer rasenyer..

Insyallah. tq doakan...

~Azzahra~ : nak wat cane...gud luck 4 ur exam...org dah leh g jln2...

ladyeena : hmm.. tu lah, sori lmbt.. neh kt kt mesia ker? best nyer mesia..

ABU LUQMAN : alah..jalan2 sajer..sng2 nnt jalan2 lagi sini yer..

UST JOHARI NOOR : same jgk kan?tq2

aisyalicious : yakah..mn 1?haa..nnt org add

En. Luth : haa..mmg semak pun..

i-allah, nnt aku buat coverage pasal rayer aji..biase je sini...

aiSyaLiciOus said...

eh u kat amman kan?? klu x silap la...i kenal muke jek..sbb muke cam kawan i yg blaja kat jordan 2 nyer kawan..hehe...paham ker?? ahahahhah...u kenal sape2 dak melaka yg penah stdy kat syria?? but b4 die balik msia mmg die stay kat jordan jap...huhu

anap_ilmi said...

aiSyaLiciOus : sy kt MAFRAQ..

::alifdalmim:: said...

apsal kpla ko kecik sgt??

ke, sbb badan ko yg makin BESAR??..

hahahaha

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO