Thursday, December 18, 2008

MyWay : Aku Bukan PATI

Assalamualaikum;

Alhamdulillah, rini dpt jugak aku jln2 kt blogsphere neh, bertemankan lagu Ungu-Cinta Dalam Hati. Layan gile lagu neh. Mcm ader kene mengena je dgn aku. gagagagagga....

Dah, tutup cite tu, rini aku nak meraikan hari yg amat bahagia buat diri aku neh. Setelah lebey kurang sebulan lebey, aku mencari perlindungan, nyorok atas siling, kt dlm almari, bawah katil, berlari bile nampak polis.. [haha, mcm ape je, padahal xde pe pun..boleh je berjalan2 g laut mati pe sumer...] akhirnya...aku boleh keluar dari tempat persembunyian aku...

KENAPA?

mulai hari neh, aku tidak lagi seorg PATI [Pendatang Asing Tanpa Izin] di negara Jordan ini. Aku sudah pun memiliki visa kependudukan sebgai seorg pelajar di sini. di ulangi lagi sekali..PELAJAR ye..dan kini di gelar Pendatang Asing Dengan Izin [PADI]..Sniff..sniff

"Ini adalah kad pengenalan aku kat sini sebgi PADI"

Sbnrnye, hal neh sumer bukan lah berpunca dari diri aku sendiri, ttp neh sumer d sebabkan Kerani Jabatan Hal Ehwal Pelajar Universiti aku neh haaa yg mcm haram. Pemalas, suke tangguh kerja, kerja sambil lewa, makan gaji buta. HUH! xpsl2 aku jadi merasa jadi PATI. nsb bek bersama2 aku neh..ader berpuluh2 dak2 batch2 aku yg terpaksa menjadi PATI di sebabkan kerani tu td..

Klu ikutkan, leh je nak g wat sniri tanpa mengharapkan sape2 pun. tp sbbkan hari2 aku full dgn kelas..tu yg xleh nak ponteng tu. nnt xleh amek final lak..lg teruk. jadi kami mengambil keputusan menyerahkan hal neh kt JHEP untuk selesaikan masalah kami neh.

Sepatutnya, sng je nak wat bnde neh, tp ttb untuk tahun neh, pihak kerajaan negara aku duduk neh, kuarkan undang2 baru dimana, mana2 yg nak memperbaharui status kependudukan, haruslah mendapatkan persetujuan dari Kementerian Dalam Negeri serta kelulusan dari pihak polis bahawa yg tinggal dlm negara diorg neh..BERSIH dari melakukan kesalahan undang2. nak tunggu surat pengesahan tu yg lambat tu.

Tapi tak pe la...alhamdulillah segalanya dah selesai..aku kini seorg PADI. bukan lg seorg PATI. setahu aku la..batch2 aku yg same2 jadi PATI ritu..br 4org je yg dah menyelesaikan urusan..yg berbaki lagi tu..masih lagi berstatus PATI..haha..

Nasihat aku, korg g lah cepat2..nnt kang payah lak nak balik mesia, nak g jln2 ker..negara neh dah la tak mcm mesia..kalau PATI2 sumer dihantar pulang balik..leh balik free.tak kesah lah nek kapal ke nek pe kan..yg penting free...tp kot duk sini..denda harian akan di kenakan. sehari JD1.50 = RM7.50..selagi tak buat tu..selagi tu denda tu akan berjalan. bile nak balik nnt..tup2 kene tahan tak airport..kene byr denda. br leh lepas..hehe..daaa

*Tgh plan2 nak jalan2 keluar dari Jordan neh..sbb aku bukan lagi seorg PATI..hehe..

7 Orang Berani Mati:

Mr. Janggel said...

OOOO patutla...tersembunyi je selama ini...ada makna rupanya....'

Ish tak sempat nak report...

hanis said...

lawak juga ko nih...
ai like

rizz said...

hmm ssh gak kan study kat sana nk dptkan PADI tuh

along said...

kat indon sehari usd20 beb...

hIrOsHiNaRi said...

xadil..aku pun de terpkir tau nk wat pasal ni..xkire aku nk gak wat nt..hehe

Faizal@poyan said...

wei lagu tu aku yang memperkenalkan kat hg kannn...hemmmm

nasib baik hg tak kena tangkap klu tak heboh satau malaya...

kali tu haaa jdlah popularrrr

anap_ilmi said...

EJ : Hahah..itu lew sbbnyer..xsmpt nak jalan2 kt blog org..kene menyorok..haha

Hanis : huh..kt mn lawak pun tak perasan lew..huhu

rizz : hmm, rsnya mn2 yg stdy luar pun akan mengalami bnde yg sama..huhu

along : yekeeeee...lg mahal

hiroshinari : haha..lambat!

poyan : tak nak aku heboh2 neh..kang kang ramai lak nak masuk minang...hehe.ttb jew

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO