Saturday, December 27, 2008

MyWay : Malam ini

Assalamualaikum;

2-3x aku cuba untuk menggerakkan jari jemari aku neh untuk menaip. tp mcm gagal je. harap2 kali ini berjaya untuk aku publish sesuatu di sini.

Mlm ini sejuk! sejuk luar biasa. tak mcm mlm2 sblm neh. suhu di luar lebey kurang 5c. aku kuarkan glove yg lame tersimpan dlm 'junk box' aku. terus sarungkan. sblh kanan sahaja. sbb tgn knn aku je yg aku rs sejuk sgt. dari merah dah bertukar jadi kebiru-biruan. harapan aku agar glove yg aku pki neh, dpt meneutralkan balik suhu tgn aku neh.

Bertemankan lagu Thank You For The Music nyanyian Abba. Kumpulan yg amat popular pada zaman mak aku muda2 dulu rasa nya. tp aku rs, iramanya ssuai dgn mlm yg makin pekat. Alunan piano itu-damai. jam kt penjuru kanan leptop dell inspiron 700m aku neh tepat menunjukkan 11:56PM. esk stat kelas balik setelah 3hari bercuti sempena Hari Natal. tiada yg istimewa cuti kali ini. aku penuhkan dgn menghafal quran sahja. Alhamdulillah~~

Harini aku sgt lemah. lemah bdn, otak..mental dgn fizikal. mungkin dek cuaca sejuk. tp tak leh jgk nak salahkan alam. mungkin salah aku jugak. salah mkn ke, byk buat keje ke..mcm2 aku pk sejak aku celikkan mata aku pg td.pagi?huhu..dah lah tak pergi prog "aku tanpa ikhtilat" anjuran persatuan pelajar universiti aku..MALAS!

Bgn2 je trus capai henset. nak tgk jam. tp ada msg. 7msg dari kedua2 hp aku.. 1-1 persatu aku belek. masih dalam selimut. berselubung. sejuk. habis baca, 1 pun aku aku xreply. campak henset tepi. pejam mata balik. tp tak tido. kumpul kekuatan untuk keluar dari selimut..tak ada mud.

Ptg, masih tak ada mud. dpt lg 2-3 msg..juga aku xbalas jugak. malas nak menaip. lenguh tgn. tak ada kudrat. bukak quran. baca quran-hafal.

Mlm, badan rasa lesu2. mcm nak tido je. tp br kul 7mlm. nak tgu dak2 umah aku balik. 2hari tinggal sendirian di rumah ini.

Diorg balik, membawa berita gembira. kemenangan piala futsal permata. tahniah untuk kalian!

Bukak tv. 1 persatu channel yg ader aku bukak. tp 1 rancangan pun tak ada yang menarik perhatian aku. lebey 1000 channel kesemua nya. tv setelit. kebyakkn nyer melaporkan berkenaan dgn Israel membedil bandar Gaza. lahanat punyer Israel. Pray 4 our muslim brother!Allahu Akbar!

Boring yg amat! Masuk bilik. Tgk internet. Jalan2 blogsphere org. tulih blog neh..

Alhamdulillah, percubaan ke ntah brape neh, berjaya juga mencipta sebuah post. Panjang jugak rupanya..

Aku..............~~Sekian

4 Orang Berani Mati:

aiSyaLiciOus said...

i'm the one leaving comment here!! yeehaaaa!! anap u just take care of urself k..sbb cuace kat sane kan sejuk..5c..tahap beku 2..pakai baju tebal2..insyaALLAH, sya akan selalu doakan anap n other friends kat sane ok..amin,amin,amin..

cleo said...

en anap, chaiyok2..ooyyeee!!!

Luth Textile said...

sian kat ang,
camna nak bg panas?
amek jari, cucuh ngn lighter..
aku suka ABBA.. Modern Talking, dan sewaktu dengannya, ada cerita disebalik lagu tu..

[lagu latar blog ang neh menusuk kalbu tol..]

anap_ilmi said...

Untuk semua : kdg2 kan, aku rs kan..kwn jauh2 neh lg taking care dr kwn dkt2 neh..hehe..kdg2 je laaa..tq semua...

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO