Tuesday, December 9, 2008

MyWay : Sehari Berhari Raya

Assalamualaikum;

Hari raya kami di sini bermula seawal 6pg. kedengaran sayup2 takbir memecah sunyi. dgn keadaan suhu di luar lebey kurang 10c, aku gagahkan jugak tuk bangun, sbb semayang rayer kt sini kul7 pg! siap, punyer siap..lebey kurang kul645 gitew, dah kuar umah. pastu trus g umah dak2 neh, konon2 nak kejut laaa..tgk2 sumer dah bgn dah...

Memandangkan ada sedikit masa lagi sblm solat, aku call family aku d Malaysia. dapat lah bercakap dgn along aku, adik aku, paklang aku, wan aku. hati sgt sayu pada ketika itu mendgr nasihat2 yg berguna untuk aku amalkan tatkala mak aku still lagi kt hospital skrg ni. buat pertama kalinya yg aku rasa lah.. mak aku tiada di rumah pada hari penting neh. aku tak taw lah cmne persiapan kt rumah tu. tp nsb baik thn neh, giliran rumah aku pulak along aku beraya..aku yakin, semuanya ok sajew..

Lepas solat tu, kami bersalam-salaman sesama kami dan tak lupa jugak dgn jemaah2 di Masjid. Salam dgn arab Jordan neh, kite kene laga pipi smbil pipi membuat bunyi seolah2 bercium. Kalau kite rapat dgn org itu, semakin lama, dah smakin byk kali kene laga pipi tu. Sambil kita berlaga2 pipi tu, kite ucapkan ucapan2 selamat hari raya, tnya khabr, menjawab khabar, serta mendoakan untuk kesejahteraan dan kesihatan org itu..hehe..dpt bygkan x?Macam neh...



Pastu kami amek gmbr dgn imam besar masjid neh beramai2..ini sebahagian je dari dak2 Mesia kt sini yg duduk skali dgn taman perumahan aku. ader yg dah balek awal. ader yg duduk tmpt len, de duk dlm kolej. sbnrnyer ramai laa..ader jugak yg myB "ada hal" lain di rumah..ekekek


Lepas tu kami jalan ramai2..g mencari makanan..mana lagi klu bukan kt umah aku. yg smlm aku cerita aku duk masak mcm2 tu..mmg diorg neh sharp laaa....yg dtg awal tu je dpt mkn..yg lmbt..sowiii...Early Bird Get Worm la kan..huhu

Lepas makan pe semua..semua g melapah kambing dan lembu yg menjadi korban pada thn ini untuk di makan pada prog sambutan hari raya aidiladha di sebelah malam nya..mmg byk gile mkn..pastu balik umah...tido.zzzzz..

mcm tu lew satu hari d hari raya aku kt sini...no special.biase jew..

*Cite neh khas tuk En. Luth yg request tuk kongsi cerita beraya di perantauan neh...Ok En. Luth?

9 Orang Berani Mati:

Anonymous said...

hurmmm... mg best laa ko punya statement tuh... aku sokong 100%

aLYaNuR.. said...

Salam kenai..waa besh ekk tgk u kat sana..

::alifdalmim:: said...

selamat hari raya aidil adha..

best la tgk 'U' kt sana..

hehehe

Ren said...

Salam..best jugak la..tengok U kat sana... [tetiba tiru ayat Adam]

::alifdalmim:: said...

ini da dikira mcm sanad hadis ni..

daripada Alyanur kpd Adam kpd Janggel berkata "best la tgk U kt sana"

hahahaha

Luth Textile said...

SIKIT JE LA EH BRO SPEND TIME NGN JIRAN2..
SORILA EN ANAP ELMI, WA LAMA TAK JENGOK LU KAT SINI, BZ NGN FINAL EXAM..

AKU DOAKAN MAK HG KEMBALI SIHAT SEPERTI SEDIAKALA.. AMIN..

JANGAN SEDIH2 KT SANA, BELAJAQ LEKLOK..

THNKX..

Keri AlHaj said...

macam seronok jugak ya beraya tempat orang... kat sini beraya dlm hujan... semelih lembu dlm hujan... lapah lembu dlm hujann.... hehehe...

anap_ilmi said...

aladibafzanfadhilnoor : ape yg ko sokong 2?ko makan je taw..

aLYaNuR.. : salam, alah, tgk je best. duk sini xbesh pun..boring jew

Mohd Adam-Zurairi Mohd Rawi+EJ : Ngada2 lah U olz neh...

Luth Textile : tak ape2...ok sajew..jiran...maleh nak g..xbes pon g umah arab neh..huhu

i-chimera : yeke ujan..bestnyer ujan kt mesia..sini lame dah xujan..tp sejuk banget lohhh

Anonymous said...

aku tak dpt raya dgn family gak..
sedey

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO