Sunday, November 2, 2008

Respond : Menular

Assalamualaikum;

Sbnrnyer minggu nih aku minggu xm-tp bukan lah final exm mcm kt mesia..klu kt mesia mcm test jer.tp kt sini panggil xm..so,kesungguhan die mcm xm jugak la kan, xde lah mcm test. wlwbgaimn pun, aku mencuri sedikit masa "rehat" aku tuk update blog aku neh..letak gmbr jew lew tuk tatapan umum.ape2pun jgn lupe doakan aku tuk berjaya...k?

Sebenarnyer, sekali lagi, entry aku kali jugak respond dari blog kwn umah aku neh-hosmate-kwn 4thn aku kt sini, En. Hiroshinari. die ader post dlm blog die bertajuk "menular", so kt sini aku nak respond je lew...

dlm blog die tu ader citer pasal yg arab neh yg ntah ape2, prangai ntah ape2. ape yg enarik perhatian aku -suker duk atas buku. bnde ni pun aku mmg xstuju!bukan pe,kalau kot buku akaun ker pe ker..kire "bole tahan" jugak la kan..ini x, buku2 syariah yg ader ayat2 quran dalm buku tu..hadith2 ker..slumber je die duduk buat alas bontot diorang. diorg lebih sanggup duduk atas ayat2 tu daripada baju diorg kotor dek pasir2 jalanan.padahal diorg paham ayat2 tu,bahasa diorg.aku pun xphm lah prangai arab neh.mula2 dtg tu mmg pelik la.lame2 tu,biar je la.xcaya?..tgk la gmbr neh sebagai BUKTI!

"Click pada gmbr kalau nak tgk besar sket"
-No Editing - No Super Impose.hehe

*Pendapat anda?

8 Orang Berani Mati:

hanis said...

siyes ke... mmg bangsa takde adab tol...

hIrOsHiNaRi said...

mangai..siap wt diskas lg tajuk aku tu..bagus..bagus

Anonymous said...

Arab mmg sengal..dah le gatal syik nak ngorat je kejenye..hehehe

::alifdalmim:: said...

aku mmg hangin tol ngn arab nih..dulu masa kls "Da'wah wal Khithabah" ada la bdk melayu nih g bg ucapan yg menyentuh psl sikap kurang siuman arab2 nih..

bila doc puji je bdk melayu nih..arab2 yg sengal tuh terkedu!..padan muka!

>bdk syariah ke, adab ke, sains sukan sumer same jer..sengal gler arab nih..da la suka melepak!!

[sori..lelebih plk..aku kalo bab kutuk2 arab nih, bg kt aku]

Luth Textile said...

tulah bila otak letak kat pala lutut,

kepala lutut letak kat otak!

bila fail ke, baru kalut nak sumpah orang itu orang ini

anap_ilmi said...

sbb tu lew nabi turun kt bangsa diorg neh, diorg ni amat keras kepala..bygkanlah cmne kesabaran nabi tu mentarbiayah bangsa yg keras kepala neh..

f a i r u z said...

tolol sungguh derang nmssss
-fairuz-

Faizal@poyan said...

lain padang lain belalang....

rasanya memang sejak azali lg kot depa diajar macam tu..

hmmm elok la ada hempa org melayu kat cna bg nasihat sikit kat depa

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO