Saturday, November 15, 2008

Respon : Kenapa anda perlu melatah?

Assalamualaikum;

Tulisan ini di buat berikutan dgn respon yg di terima melalui posting yg sblm neh "Semasa : Anda Di mana?". Sbnrnyer xnak pnjg2kan pun. tp lepas kemas2 bilik, rs mcm ader ilham pulak nak tulih. ape2 pun, Terima kasih di atas kesudian kalian semua menjenguk sbntr blog yg xsmpai lg stegah tahun neh. tp alhamdulillah sudah mencecah 5000 kunjungan...huhu.bagi yg sudi komen, terima kasih jua aku ucapkan untuk kalian. bg yg sekadar membaca. teruskan kunjugan anda dlm kt blog neh, selagi mana aku mampu menulis, aku akan terus menulis, bg mengisi masa lapang aku nih. apa2 pun, semua kunjungan anda itu tetap memberikan impak kt blog neh [rating die nek sket] dan jugak impak kepada seluruh yg membacanya..sblm2 ni pun aku mcm xpnh pun buat2 posting2 mcm neh. tp sbb ni kan mcm diary kan, kite aku juz luah perasaan kt diary aku la kan..[jiwang gile].

Terus pada topik aku, aku juz nak fokus kan kt sini, melalui2 respon2 yg aku terima. "Kenapa anda perlu melatah?".skrg ni, itu plak yg menjadi persoalan aku. kenape nak bising2 kalau anda semua dah buat "kerja" anda selepas anda membaca posting saya sblm ini. bkn aku je yg "diburu", tp ader gak org2 len yg xde kene mengena pun diburu oleh pihak2 yg tertentu dek tulisan saya..[sowiiii weh, sian korg terganggu] sepatutnye anda abaikan sajer jika xde kene mengena dgn anda. anda telah pun menjalankan tugas anda dgn baik wlwpun xnampak [ye la, mcm msg2, calling2] mn nmpk kan? anda pun leh je ckp "alah, die main tulih jer..bkn pk pun sblm tulih". tp masalahnyer kat sini, timbul lah plk masalah saling salah menyalahkan di antara 1 dgn yg lain. ader pulak yg kater, aku menabur fitnah tanpa kaji selidik. yeke? tp knape anda marah? seakan2 cuba untuk menegakkan benang yg basah. dah salah, tp mcm xnak mengaku kesalahan. mencipta alasan2 bg menutup kesalahan. kalau anda berada di landasan yg benar. knape bising2? kalau bnde ni salah, sudah lah.biarkan jer.aku pun xde salah kan sape2. aku tulis je nih. lg pun aku hanya menyebut secara umum. xde mention nama sape2. kalau nak kata "tuju-tuju" aku tu jelas..sape mkn cili, die rs pedas. sape mkn falafil, die rs kenyang. tu jew.. berani kerana benar, takut kerana salah..ikut la kan...

Ok, tutup cite tu, bukak cite len pulak. aku pun malas nak pnjg2. mencacatkan blog aku neh jew dgn bende2 neh. aku bkn nak bergaduh. tapi skdar meluah kan ape yg aku pk dlm saat+situasi yg mem neh.tu jew..no harm! kalau ada yg agak2 die sakitttttt ati sgt dgn tulisan aku, check balik laa..muhasabah balik. knape sakit ati. ke, ader kene mengena dgn anda? itu saya xtau. tp kalau anda rasa anda telah pun menjalankan tugas anda+xmcm yg aku tulih dlm neh "kenape anda perlu melatah?" kn???????

dlm kesempatan ni kan, aku nak bwk korg semua melihat senario mahasiswa kt mesia [bnde ni yg bgtau aku, dak mesia jugak. die mmg sokong aku wt mcm neh lew sbg langkah permulaan gerakan pro-mahasiswa].. cuba korg check dulu web2 inspirasi aku neh :


dak2 ni sumer dak2 UM tau. diorg ni sumer gerakan pro-mahasiswa. bile aku tgk perjuangan diorg ni kan, bukan sekadar mengkritik president diorg ataupun AMT je..tp dgn canselor2 skali diorg komen. bukan tu jer..siap buat memorandum pe semua, hntr kt KPT demi untuk menegakkan hak masing2.

habih tu?


dlm struktur pentadbiran diorg, bermula dari pilihanraya umum kampus lagi, diorg ader bahagikan 2kumpulan pro-university [inspirasi] dan pro-mahasiswa [aspirasi]. masa pilihanraya semua mahasiswa boleh mengundi mana2 calon yg diorg nak. [kire mcm senario politik sbnr kt mesia. ada kerajaan, ada pembangkang] ini semua bertujuan untuk melihat, serta memuhasabah dlm 1 struktur organisasi tu, jgn igt die sorg je btul..bile ader pemikiran pro dan kontra, br lah seimbang.[sape2 yg mengikuti perkambangan ni, phm laa]

ape aku nak cite sbnrnyer nih?


balik jordan balik, dlm pentadbiran kt sini xde bnde nih. semua org mcm sokong jer aper yg org "atasan" buat. xberani, malas, ikutkan sajew, xde medium, xde penggerak nak luahkan ape yg boleh merefomasikan situasi kat sini. bile kene tulisan2 mcm neh, br lah nak "bangun"..dah lah..boring dah neh..panjang lak aku tulih...

*Suke dgn kata2 Prof. Ungku Aziz tu : Belajar sambil MENCABAR,Pengetahuan tidak terjuntai seperti pisang, Bangsamu tidak termaju tanpa pemimpin, "Biarlah mahasiswa MENCABAR asalkan sambil itu mereka belajar"

*Imtihan leh takmili, mati leh takmili kew?

3 Orang Berani Mati:

Luth Textile said...

alamak..
pandai lak anap ilmi berceloteh..
tuleh g bro..

i like it..
ada info..

::alifdalmim:: said...

congrats!!..

penuh dgn info!

Anonymous said...

sokong seratus percent apa anap cakap tuh, mereka ni lupa tuhan kata "kenapa kamu berkata sedangkan kamu tak laksanakan?" just komen... cik dhil

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO