Sunday, November 16, 2008

Restaurant Reviews : Chinese Flavor

Salam Alayk;

Aku rs aku mcm xpenah je lagi wt restaurant review mcm Encik AlifDalMim buat. Mcm best jer tgk. ni aku nak try lak wt. [Bukan tiru ok!] aku review2 neh lame dah buat..huh!

Lame dah aku "mcm" xmkn bnde grand2 nih [sejak balik dari mesia ni lah]..ye la, kt sini aku duk kt Mafraq, Mafraq nih, kire mcm kampung gak la.[MACAM je yer...].Wlwpun MACAM kampung, tp pemikiran kami tak la mcm penduduk kt sini. Juz cara hidup kami sederhana sahaja. jauh dari hiruk pikuk kota. so, sesekali keluar Amman tu, aku amek peluang untuk memenuhi tuntutan nafsu makan aku yg mcm agak meningkat sejak akhir2 neh..huh..tabah!tp ekceli bukan aku yg nak mkn sgt pun, tp ader lah kwn aku..die gemok2..pki jeket jeans haritu, pitch suara die amat tinggi kalau die menyanyikan sesebuah lagu..nyanyi sket bori [alamak, tersebut lak nama die]

[INFO RESTAURANT]

Nama Restaurant : Chinese Flavor (CF) [hehe]
Tempat : Mecca Mall, Amman

"Sebelum Ngap!"

Aku order Chiken Sweet n Sour with Fried Rice kot nama die..aku pun xhengat sgt ekceli.

"Selepas Ngap!"

Konsep Restoren : Bile masuk je restoren neh, mmg konsep die ala2 cina laa..ader 1 meja bulat besar kt depan2 pintu kdai neh. kire mcm meja utama laa..kan org cina suker mkn pki meja bulat. keluarga diorg kan besar. so, diletakkan sebagai konsep utama kedai neh, tak ketinggalan, tanglung2 cina tu lagi. Ok laa..

Kebersihan : OK jugak..ye la, dlm shoping complex kan..ader ler siap cleaner die sumer..ok sajer..kalau restorent2 arab biase tu..tabah!

Kecekapan pekerja : dari segi order, ok..dtg2 jer..dah ader org sambut bg tgk menu. masa menunggu pun tak lame sgt. layanan pun bgs sajer.

Makanan :
Tak de lah best sgt. maybe makann yg aku order kot..yg kawan aku order tu.best sajer..Seafood ape ntah..ON!

Harga : Agak berpatutan untuk makan sesekali sajer.Setiap hidangan siap dengan air semua dlm JD5 atau pun RM25 sahaja..[oklah tu]

Overall : Ok sajer..leh dtg lagi. Bole dtg mkn sini untuk mencari kelainan selain dari makanan arab saje setiap hari..sbnrnyer aku bkn nak mkn sgt pun..dah kwn aku tu ajak..aku layan kan sajer..nnt die kecik ati lak..sian die...

*Semua hidangan adalah halal..

8 Orang Berani Mati:

Ren said...

Dah nama pon restoran cina,, mestilah nampak macam restoran cina!!... Anyway nice review...heheh

::alifdalmim:: said...

anap..

prnah sekali aku mkn cni..ttba salah sorang pelayan dia mcm terjatuhkan pinggan.pecah berderai..da la salah dia..pastu nk mengamuk plk..costumer len pekik jer..terus hilang konsep cina..da mcm mkn kt Arab Flavor..

p/s - aku tggu entry psl Res Rev : The Noodle House kt CT Mall..hehehe

hanis said...

hehe~
cambest jek...
bile nak blanjer nih

Anonymous said...

salam

wow nasi dia makan, banyak nye... hehe

Zulfahimi bin Husain said...

wow...makan dengan penuh nafsu...hehehe

Luth Textile said...

anapilmi datang lagi dalam rebiu makanan.. wow!

mantap weh.. aku akan follow up cte gini..

JD5 = RM25? MAHAL..

ada tag utk hang, bro..

anap_ilmi said...

Encik janggel : Mcm adam ckp tu lew..nama jew restoran cina.tp kdg2 rasa jugak "arab" die tu...

Adam : aku lak nk tgu ko mkn hartz chiken buffet.hahaha

hanis : nnt lew..dtg sini..

manje : tak de laa..biase je..mkn mlm...

EN. luth : alah..skali skala jew..xpe kannn?

farish izaryl @izreez said...

sedapnye:p

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO