Sunday, April 5, 2009

Semasa : Gym Oh Gym!

Assalamualaikum;


HAYY DHUBAT - Seminggu Dua Minggu Neh,
Kelihatan ramai dak2 mesia yang berpusu2 memenuhi gym2 kat balad hampir setiap malam sebagai usaha mereka untuk menguruskan badan mereka yang berlemak2 itu. Kiki.. Kata seorg dari dak Mesia neh, ketika saya terserempak dengan beliau semasa saya hendak ke kelas pagi tadi "Weh, kurus tak aku? Aku da g gym seminggu lebey da neh. Ramai org kater aku da kurus" Lalu dgn tenang je saya menjawab "TAK, GEMOK!" Identiti mereka terpaksa dirahsiakan atas alasan keselamatan. haha

UNTUK PERHATIAN YANG TAK TERLIBAT, sebenarnya, tmpat saya ini dilanda masalah kegemukan yang serius! Semua org dtg sini terkesan dengan masalah ini. Saya juga tidak terlepas dari keadaan ini. Budak2 baru yang baru sampai pun juga menunjukkan peratus peningkatan lemak dalam badan yang memberansangkan. Tahniah untuk kalian! Haha...

Sepanjang pemerhatian penulis, TIDAK ADA PERUBAHAN LAGI yg berlaku kepada ahli2 gym itu ye tuan2. Yang ada pun, mengadu sakit2 otot.. Itu mungkin kesan awal sbb baru 2-3x ataw pun paling byk seminggu laa menjalani latihan, memang la tak nmpk perubahan lagi kan? kiki.. Tapi cmne nak nampak perubahan kalau balik je dari latihan gym itu, pastu makan setalam byknyer bukan sepinggan yer SETALAM@SEDULANG.. Tiada makna semua usaha anda itu. Makanan yang anda makan itu dah cover melebihi tempoh gym yang anda lakukan. Lebey2 lagi bile anda waktu malam itu ye tuan2...

Lagipun...

Sejarah telah pun membuktikan bahawa ahli2 gym yang terdahulu SEMUANYA tidak bertahan dengan rutin harian yang disediakan oleh pihak pelatih gym. Paling lama yang aku penah tgk punnnn.... adaaaa laaaaa.... 3minggu kot... itu pun dlm tempoh 3minggu itu, byk skip@ponteng latihan. Pastu pas gym, makan tak hengat. Ada jugak yang bajet makan tomato je setiap hari.. Ada jugak yang No food after six laaa.. Beli sendiri alatan sit-up. Bajet leh sit-up laa setiap hari.. Sampai berabuk da bende itu.. Haha.. Tapi harammm.. Tiada perubahan yer...

Lagi menggelikan hati bile ada juga yang sanggup membeli pil2 supplement, mcm pil2 protien dan ntah pil2 ape ntah bajet leh berjaya la dengan bantuan pil2 itu.. BERANGAN la korang sumer ye tuan2..

Tapi Alhamdulillah laaaa kannnn, at least ada juga usahakan? dari aku yg dok umah neh saje, kekal dengan diet sihat aku. haha.. Pelbagai cara yang anda usahakan. Bagus la.. yang penting usaha itu. 1% is better than nothing. aku pun tgh berusah la neh.. tp dari rumah saje.. kiki...

Saya bukanla nak condemn aktiviti sihat ini. Sgt bgs aktiviti ini WALAWPUN saya tak join. Tapi sy ader skill tersendiri untuk menguruskan badan saya ini yer tuan2.. HAHA.. So, kite tgk cara mn yg lebih berkesan. kiki. Lagi 1, saya bukan lah ingin mencabar anda atawpun melemahkan semangat anda, tapi saya sekadar untuk berkempen kepada sahabat2 yang lain agar mengamalkan hidup yang sihat demi masa depan yang sihat. Jangan bile dah berlemak2 itu, br lah nak menyesal mcm ahli2 gym itu. Saya? biase jeeeee.... Ok la neh saya skrg neh.. Hahaha

Akher kater, slmt berjaya kepada ahli2 gym semua. Kita tgk sape yang kurus dulu, KALAU la anda berjaya nnt, aku dengan tak taw malunyer akan join aktiviti korng jgk. Tak kesah la nak ckp pe pun... haha... Selamat mengamalkan hidup yang sihat untuk semua! Hidup Gym! Kiki

13 Orang Berani Mati:

arulz said...

pesal bnyk tuan2? cam tabligh jer....tukar port ke..ekekekek

anap_ilmi said...

haha.. dulu aku tabligh taw..haha

.0hbintang!. said...

banyak tuan tuan..

sbb dia pakar saket tuan..

ehh??;p

awk..

diet sehat kah?

hmmm :-?

anap_ilmi said...

haah laa..diet sihat laa...huhu

Anonymous said...

hahaa... tunggu jer summer datang balik... kurus la sedikit demi sedikit.. sbb tuan2 semua sentiasa berada dalam oven... so banyakkan minum air... perasaan nak makan pun kurang... konfem.. kalori pun terbakar.. ;) hehehe..

farish izaryl @izreez said...

ahnaf da gemok kew.mesti comei hahahhah

hIrOsHiNaRi said...

sapo yang kato ko kurus tu?
memang malang..hahahaha

lutfihafifi said...

hahahaha..best tul citer ni..
sebelum tu.....

yg gmbar gym tu , gmbr gym kt mafraq ke?
aku ingat dapur tadi.....
hahahahaaha...

anap_ilmi said...

sesengalubi : tu la..aku pun harap2 gitu gak la.. musim panas nt tgk la.. mcm dlm sauna je..ahakz

rizz : haah..comei taw..kiki

hIrOsHiNaRi : alah, ko xtgk g skrg neh.. mmg laa...

lutfihafifi : tak la, itu aku amek je kt mn google.. mmg saje amek gmbr gitu sbb mfraqnyer pun lebey kurang gitu gak..kiki

pali said...

ape barang gym2 ni wei..

tengok cam aku,kurus dan tough

anap_ilmi said...

same laaa kite encik paliii..ahakz

Unknown said...

xdo do anap...ko tetap cam tuu gak hahaha

anap_ilmi said...

tidak..mai la dtg tgk...lihat la badan ku..ramping kannnn.ahakz

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO