Saturday, October 17, 2009

Kembara : Bahrain

Assalamualaikum;

Sebenarnya takdala mood sagt nak hapdet sebenarnyer, tapi mcm tak tahu apa nak buat da. Nak tido mcm tak boleh pulak malam neh. lagi pun malam neh malam cuti, macam rugii je kalau tido awal2. esok lusa nak kelas, dah tak leh tido lewat2 lagi. sbb nnt nak bgn awal nak g kelas. nanti kat kelas tabahhh je tahan mata...

"Mercu Tanda Bahrain"

Ok, ni kire fast hapdet je la pasal ritu aku g Bahrain..Yeah, Kalau tak silap aku laa.. Ini adalah negara yang ke-13 aku lawati selepas Thailand ye tuan2. Ahakz. Alhamdulillah.. dapat lagi aku jenguk2 negara orang wlwpun selama ini aku xpernah termimpi2 pun nak g jalan2 negara orang neh... Ini pun sebenarnya sbb ada keistimewaan transit 1hari dengan menggunakan perkhidmatan GulfAir. Terima Kasih GulfAir.

Tak lama pun sebenarnya tempoh aku ada kat Bahrain neh sebenarnya.. tak sampai 24jam jugak. tapi aku pedulik apa kan? yang penting ada cop kat passport dan bile orang tanya dah pernah ke pergi Bahrain, jawapan die SUDAH! haha (mcm ada unsur2 riak pulak kat sini.. Astagfirullah)

Cerita die lebey kurang gini laaa :

1400 (27/9/2009) : Flight Touch-down kat Bahrain International Aiport

1430 : Selesai urusan cop passport, dapat voucher hotel pe sumer laaa... tgu bas hotel untuk ke hotel penginapan.

1600 : TABAH! dekat nak 2jam tgu bas hotel datang. aku da hangen2 da sbb takut tak sempat nak jalan2 pulak nanti...

"Concord International Hotel"

1630 : Sampai hotel terus siap2 nak jalan-jalan.. Oh ya.. btw, macam biasa la kannn.. i'm the only lone ranger je kat Bahrain neh jugak. Aku balek tak sama tarikh dengan budak2 neh, so balek je la sorang2 dan jalan la sorang2 jugak.. mcm g Dubai dulu laaa.. tapi ok je kott... Petang tu aku jalan-jalan2 area....

" Bahrain Trade Centre"

"Harbour Mall"

"The Pearl Monument"

"Marina Mall"

P/s : Tiada dalam gambar : Seef Mall, Ali Mall, dan City Centre


Sebab dalam pukul 8malam pihak hotel akan sediakan makan malam. so, bagi mengelakkan aku makanan habis ataw apa2 kemungkinan, aku kene balik ke hotel sebelum pukul8 mlm laa.. tapi nasib baik sempat jugak laaa..

2000 : Kembali ke hotel dan makan malam

2100 : Hajat di hati mmg nak jalan2 lagi sebab nampak petang tadi kat Sulaimania Garden mcm bestt je.. tapi kaki letey gile lagi pun still on Jetlag.. So, turun bawah.. g kedai2 runcit beli bnde kunyah2 naik hotel balik...tgk tv sajow...

2200 : Mcm dah tertido.. nampak x, betapa penatnya. tapi xpela..masa tu Malaysia dah pukul brape pulak kannn ..dalam pukul 3pagi.. mmg aku tido time tu jugak la biasanya.. tu yg otomatik ngantuk je rasa n tertido. malam itu aku tido sorang mengangkang je kat dalam bilik hotel tuuu... best gilo rasa...

0300 (28/9/2009) : terjaga.. mcm dah segar la plak.. bukak tv.. ada Amazing Race.. layan jap.. tertido smula..

0500 : Solat subuh, tido smula

0700 : Bangun dengan segar sangat.. mandi2 siap2 sbb nak turun sarapan pulak..

0730 : Sarapan di sediakan oleh pihak hotel. makan dengan byk sbb rasa mcm laparr je..

0750 : Tak tgu lama dah.. sbb nnanti pukul 0930 dah nak check-out. kul1000 bas nak dtg, nak bawak g airport smula. kul1130 flight balik Amman. so dengan bersegeranya aku tahan taxi aku pergi :

" Masjid Negara Bahrain - Masjid Al-Fateh"

" Perpustakaan Negara Bahrain"

"Air Pancut Tertinggi di Bahrain"

" Bahrain National Museum"

" Bahrain's Hard Rock Cafe"

Tiada dalam gambar : Beit al-Quran (Kilang al-Quran)

0915 : Balik hotel, siap2 kemas barang turun..

0940 : tgu bus kat lobby

1000 : bergerak ke Airport smula

1130 : Berlepas ke Amman...

OVERALL : Disebabkan nilai matawang Bahrain sangatlah tinggi BD1 = RM9.20 So, duit aku habeh ke taxi je. aku tukar USD50 dapat la dalam BD18. Sekali naik taxi je da BD1. g sane sini pe sumer.. bayar taxi ada la dalam BD14 = RM140 lebey kurang. BAYAR TAXI SAHAJA. bengang akuh. tapi tak apa je laa.. ntah bile ntah aku nak sampi kt Bahrain tu lagi....

4 Orang Berani Mati:

hIrOsHiNaRi said...

yang ade gambar satu lagi tu sape yang amik gambar ko? sedangkan ko poie sorg2 tu????hehe

encik luth said...

hiro,
mungkin ada orang awam kot tangkap gambar dia...

anap elmi, lama aku tak jenguk hang..

anap_ilmi said...

btul2..mmg aku suh org amek kan..org filipina.... aporaaa...haha

farish izaryl @izreez said...

mnarik! bile la nk travel huhuk

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO