Sunday, October 11, 2009

Flight Reviews : Jet Airways

Assalamualaikum;

Yerp, ada 1lagi entry pasal review2 flight neh di sebabkan masa aku balik sini smula, aku bukan naik GulfAir, tp naik flight yg sama codesharing die tu Jet Airways. Maka nya, secara automatik bertambah lagi la koleksi penerbangan aku yang aku dah naik wlwpun secara tak sengaja. Haha.. (Khusus tul Alif :: Dal :: Mim yeee)


Jet Airways adalah sebuah syarikat penerbangan kebangsaan kedua India selepas India Air yg berpusat di Mumbai. Syarikat ini di anugerahkan dengan penerbangan 3 bintang. Memenangi banyak award yang boleh di banggakan jugaklah, setaraf dengan kelasnya... Kejayaan paling membangga kan bagi JetAirways adalah dianugerahkan The World's Best Long-Haul Airline selepas Singapore Airlines. Sumber DISINI



Berikut adalah butir2 penerbangan yang aku naik :

KUL - BAH
Airline : GF281
Aircraft : Boieng 777-200/300
Flight Duration : 6:50
Class : Economy

Pramugari - Pramugara :
Hurm, campur2. separuh GulfAir separuh JetAirways punyer. Tapi tugas tetap sama je. Baju die mcm xbest sgt, just pakai kot n seluar slack. kalau GulfAir ada topi2. Oh, btw lupe nak bgtaw yang GulfAir+JetAirways neh die ada special sket sbb die ada wujudkan SKY NANNY di mana tugas die di samping jaga penumpang2 neh, die juga bertugas sebagai penjaga kanak2 kecik. Mana ada budak2 tu, die la yg jaga. Bagi2 hadiah pe sumer. So, kalau mak die nak tido, on je. bg je kt SKY NANNY tu suh die jaga. Lagi 1 aku suke baju SKY NANNY die tu.. Very Attractive

LegRoom / Seat :
Secara keseluruhan, flight die neh sama je die punyer interior design dengan GulfAir. Aku pun not really sure la kan, kot die cat luar je JetAirways, tp dalam GulfAir. So, legroom n seat pun sama je le dgn GulfAir. Sila rujuk GulfAir

HeadRoom :
Yeah, still d same. aku suker la Boieng, HeadRoom die luas. wlwpun aku xde la memerlukan headroom yang tinggi naa.. tp dengan design gitu nampak lapang sket.. sejuk je mata

IFI (in-flight Info) :
-Same like GulfAir -

"Economy Class"

IFE (in-flight entertainment) :
- Same like GulfAir - Tak banyak lagu sgt, tak banyak cerita sgt. sekadar je laa..

Meals On Board :
Sebelum sampai ke Bahrain, die bagi light refreshment! Sejuk beku! roti die la... tp lapar..makan jeee.. rezeki jgn di tolak

Service :
Aku tekan yg panggil pramugari tu.. dekat nak 5-6x.. Seko pun xdatang bengang btul aku!

"Business Class"

Cabin :
1st time flight aku sianggg je sepanjang perjalanan. So, nothing special la. cuma boleh nampak India waktu siang pulak. Usha2, xde plak nampak Taj Mahal. Kot la silau2 pancaran matahari dek marmar putih die tu kannn...

Take-off / landing :
Aku suke landing die. Masa tu Very smooth... rasa mcm nak tepuk tgn je...

Toilet :
Ok je.

OverAll :
Sama je la mcm GulfAir. Macam cat luar die tu je JetAirways. Dalam sumer samaa je dgn GulfAir. Tp kira ok la jugakkk... Best naik boieng tuu...

3 Orang Berani Mati:

::alifdalmim:: said...

aku dah kata mesti naik flight jet Airways punya..ko degil..hahaha..tp aku ttp jeles..hahaha ;p

anap_ilmi said...

sebab kt tiket tulih GulfAir, mana aku taw... haha..

Aina@Azila said...

Cemana dengan masa, dulu Gulf Air amat terkenal dgn delay.

Gulf Air dng Qatar Airways suka sungguh jamu roti sejuk beku huhuhuhu....

Opp..bab landing tu, kena kasi kredit kat pilot dia jugak tau. :)

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO