Sunday, May 31, 2009

Restaurant Reviews : Sbarro

Assalamualaikum;

Pas 1st paper harini, mubaysaroh ataw dlm bhs melayu die terus je aku g Amman atas urusan sewa kreta bagi menyambut kedatangan Mak Abah serta kaum keluarga Encik Khairul Izwan dari Malaysia. Kasihan die terpaksa membahagi2kan masanya antara keluarga dan peperiksaan. Tak apa lah apek, ingat ni je : Birru Abaakum Tabirrukum Abnaakum yang membawa maksud Bantulah Ibu bapa kamu nescaya anak2 kamu akan membantu kamu. Hadis neh. Tq 2 Encik Azlie yang bgtaw aku pasal hadis neh.. Lagi pun cuba fikir balik laa.. masa kita kecik2 dulu, ibu bapa kita bersusah2 utk kita tanpa sedikit rungutan pun, apasalahnya kali ini kita bersusah2 utk mereka pulak. Ikhlaskan hati nescaya ada sesuatu menanti 'di sana' kelak.. tazkirah kita tuk hari ini ya tuan2... berbalik pada topic kita semula



Lepas kami membuat urusan menyewa sebuah van di Amman yang berharga JD50 sehari dengan kadar 200km harian sahaja, perut kami lapar. lantas dengan segera aku drive van itu ke CityMall la. Mcm biasa. destinasi makanan yg best sbb die ada food court die yg agak selesa la bg aku.. Utk kali ini aku makan di :



INFO RESTORAN

Nama Restoran : Sbarro
Alamat : FoodCourt City Mall, Amman.
Tema : Fresh Italian Cooking
Makanan Yang di Pesan : Spagetti with meatball ngan Chiken Parmigiana
Harga : JD8.500


Ok,Sbnrnyer aku nak mkn KFC taw. sbb aku ingt mcm KFC itu je yg boleh mengeyangkan aku tatkala perut aku btul2 memerlukan makanan utk di makan. tp encik apek ajak mkn Sbarro neh. layan je laa.. dengan bertemakan Fresh Italian Cooking.. mmg rasa italy sgt!

So far.. aku makan kenyang td! sgt kenyang. smpai rs mcm da mual2 dah makan. sbb aku rasa makan roti die tu.

Environtment restoran..biasa je laa..sbb kt food court kan.. alaaa...sebelah je dgn Indian Wok rituuu...



Makanan die best. spagetti die cukup masak. meat ball die tu...ok je laa.. handmade kan (apek ckp laa..aku mkn jeee) pastu kuah die pun di perbuat dari tomato asli.. (juga dari apek..aku makan jgk)
SARANAN : boleh makan laa.. tp nak dtg tu.. kene fikir dulu laa...

*Fast Hapdet.. nak smbung std balik...
*Makanan aku ditaja Encik Apek sepenuhnya... huhu. Terima Kasih ~

6 Orang Berani Mati:

yash_er said...

aku dah makan kt sni..byk cheese.muak..xbest~
anap..esk abis exam.hehehehe~

eiyda said...

Wah makan makanan italy..nampak sedap jer spagetti tu..:)

farish izaryl @izreez said...

cedappnya anpp..nk gak spegeti tuu

Zulfahimi bin Husain said...

wah...disaat krisis ni korg sempat lg berfoya-foya....btw, meatball spaghetti, look yummy...

Faizal@poyan said...

wei anap aku doakan hg berjaya di dalam exam ok

Luth Textile said...

sedap.. lapaq aku..

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO