Monday, May 18, 2009

Kembara : Seminggu di UAE

"Mercu Tanda Abu Dhabi"
Assalamualaikum;

Alhamdulillah aku bersyukur kehadrat Illahi. Di permudahkan segala urusan aku. Pergi dan balik dari percutian aku yang penuh bersejarah. 7/5-14/5/2009, seminggu aku d UAE atawpun United Arab Emirates. Percutian aku yg ditaja penuh oleh Encik Muhamed Isa bin Mat dan Isteri benar2 d manfaatkan sepenuhnnya oleh aku kerana peluang begini tidak dapat dipastikan utk d perolehi lagi pada masa hadapn. Jutaan terima kasih diucapkan kepada pakcik dan makcik.

Seperti yg aku beritahu sblm ini, aku akan mengembara ke 2buah negara. Akan tetapi, perancangan yg dirancang tidak dpt berjln dengan baik. kita hanya merancang dan Allah jualah yang menentukan. Tp itu semua tidak menjadi masalah kepada aku. yang penting matlamat aku dtg ke UAE itu Alhamdulillah tercapai dan kini aku sedang mengatur langkah yang seterusnya bagi menyempurnakan langkah pertama aku itu. jeng..jeng..jeng..


"Burj al-Arab dari side Jumeira Beach"

Menjejaki UAE bagi kali ke-2, tidak banyak perubahan yang berlaku. Sama je la yg mcm aku tulih sblm ini.. akan tetapi, bagi percutian kali ini, aku dpt full coverage Abu Dhabi dan dpt naik dowh kt Dubai Creek yang dulu aku terkilan tuu. Penipu punyer arab, dulu aku xnaik tu pasal die kata naik bnde tu kt nak AED50, yg neh aku naik neh.. AED1 je.. Kuang asam tul... kalini jugak aku rasa mcm smpi nak muntah dah jalan kt Abu Dhabi yg dulu aku terkilan sgt sbb jln2 naik kreta je. ini smpai dah tak ahu nak pegi mana dah. jalan2 kt sana pun mcm dah naik hafal dah. sgt mudah.. hehe

"Abu Dhabi - Madinat Zayed"

Sepanjang percutian kali ini, cuaca amat lah panas. rasanya hampir mencapai 50c dah. mmg tersgt lah panas. tapi nsb baik rumah yg aku menginap neh di lengkapi dengan sistem penghawa dingin yg beroperasi 24jam tanpa henti. berhenti pun kalau black-out. tu je la. lain2 jalannnn je. xrasa mcm musim panas pun..

"Pasar ikan di Port Zayed"

Sepanjg aku d sana tiada sebarang masalah yg berlaku. semuanya berjalan dengan baik. pakcik, makcik dan anak2 mereka melayan aku dengan baik 1x. apa sahaja yg terkeluar dari mulut aku, mcm aku nak makan.. kuey tiow ke.. di penuhi dengan segera. padahal aku memain je. ttb je ada. mana dtg pun aku tak tahu. terima kasih byk2. terharu sgt. makan udang, ketam. kt jordan neh dah lah tak ada. sgt bahagia je duduk di sana. sehingga aku seakan akan terlupa yg aku dlm program diet. kiki

"Masjid Shiekh Zayed"

Apapun, segala kenangan, pengalaman sepanjang aku berada di UAE selama seminggu ini iAllah akan kekal menjadi memori yg terindah dlm hidupku..... kiki

8 Orang Berani Mati:

.0hbintang!. said...

kalaw owg abu dhabi tgk gmba madinat zayed itu mesti geram taw..

madinat zayed belah kanan la!grrr

itu villas && masjids sahaje..

isk isk andaaaa [-x

rizz said...

pinginn gakk nk p dubaii huhuu

anap_ilmi said...

oh bintang! : yelaa.lebey kurang la tuu

rizz : jom2..mai la dtg cni dulu

yash_er said...

hehe..cik muhammad isa bin mat n isteri ke or papa n mama baru.hahahaha~pndai anaf skrng yea.smkin gagah~ekekeke

Anonymous said...

Salah Anap..alal aqal brp duit kne kuar utk g UAE dr Amman?

Mr. Janggel said...

Salam...cantik la Masjid Sheikh Zayed tu...

MeLLmeRaH said...

seronok jadi kamu...dapat peluang merantau ke negara orang...sesekali aku terfikir...nape lah dulu aku tak belajar rajin2...huhuhu!

anap_ilmi said...

yash_er : Pakcik n Makcik laa..huhu

Anonymous : klu low cost flight dlm rm1000 leh dpt da..tp klu flight biasa dlm rm1250 gak la paling murah..

Mr. Janggel : Yup, mmg sgt cantik. masjid itu dikatakan ke3/4 terbesar di dunia taw..

MeLLmeRaH : Ini semua kerja Allah.. sy sniri pun xpernah terfikir nak g tmpt2 gini...alhamdulillah.. :)

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO