Monday, May 4, 2009

MyWay : Aku Silap Harini!

Assalamualaikum;

Harini hari selasa. dengan penuh semangat nak pegi kelas neh. siap2. smart2.. pakai contact lens. rasa mcm nak pki topi je. tpi tak apa lah kot. tak payah lahh sikat2 rambut. spray2 perfume. smgt neh nak g kelas.. siap sikat tepi lagi. pasang ipod. pakai kasut. harini aku terakhir yg keluar rumah, so aku kene kunci umah laa...

angin kuat kat luar. suhu.. not very sure brpe, tp sgt bahang. jalan je la. pakai bj tshirt lengan pendek je neh. tak ada masalah. keluar je dari lorong umah aku... woooooshhh...wooshhhhhh.... habih rambut aku. menyesal tak pakai topi. dah sikat smart2.. angin kuat gile.. habih terbang sumer. di sertai dengan pasir2 pulakkk.... jalan jugak. sbb niat yang 1... nak g kelas.. esok ada exm tuk kelas yg aku dtg neh. so nnt kalau ada apa2 maklumat nnt tak tahu pulak. tu pergi jugak tu..rajin kan?

jalan lagi smpai penghujung blok umah aku, woooshhhhh...woooooshhhhhh... angin lagi kuat.. pasir makin menebal. siap ada batu2 kecik lagi. tak boleh nak jalan mengadap kedepan. kene jalan berundur je. dah la pakai contact lens. pedihnya mataaaa... rambut pun da rosak. belum sampi kelas lg.. jalan jugak neh.. ke belakang pun ke belakang.. dalam hati
"ada yang naik taxi neh kang.." tapi stesen bas da dekat da.. "naik je la bas..jimat sket" masih lagi nak berjimat. spttnyer fikirkan kesihatan atau pun selamatkan diri dari debu2 itu...



" Pasir yang nk dtg dari depan aku"

" Yang baru lepas melalui aku"


Aku naik bas jugak utk g kelas. masa itu muka dah gatal2 dah, sebb penuh dengan debu2 suci. rasa mcm tayammum pun ada jugak. tak ada tisu, tak ada apa, sapu2 gitu je la. aku pki tshirt warna hitam, so nmpk ketara sgt debu2 yang melekat kat baju aku. aku kibas2. tp sbb pasir2 halus. tak leh nak g mn laa.. bas da penuh, bas memulakan perjlnn.

angin masih lagi kuat. bas pun bawak slow je. jarak penglihatan lebih kurang 100m je waktu itu. wlwpun tingkap bas tetutup rapat, tapi debu2 halus tetap membolosi masuk ke dalam bas. sesak nafas aku. aku selak langsir bas. nmpk pokok melentuk2 di tiup angin. mcm tepi laut je. tp ape kejadahnyer tepi laut. laut dgn tempat aku neh lebey kurang 400km keselatan. tabah.

hampir nak smpi simpang u-trun nak masuk simpang universiti aku, sekali lagi ribut dtg. kali ini lagi tebal. bas terus memberhentikan kenderaan di bahu jalan smbil pasang lampu hazard. tunggu jap biar reda sikit. jarak penglihatan ketika itu aku rasa.. 20m je. agak2 mcm dah reda, bas jalan balik terus menuju ke bas stand university.



Smpi ke destinasi. aku turun. angin masih lagi kuat. aku tak tau cmne rupa aku masa itu. dgn rambut aku terbang2.. huh. jalan je la. yang penting sampai kelas.


on the way nak g kelas itu debu dah kurang. tapi angin masih lagi kuat. sesekali rasa mcm tertolak dek angin je. sbb dah ringan kan skrg. tu yg rasa melayang2 je angin tolak.. kiki..

akhirnya aku smpai jugak kt kelas. aku pegi toilet dulu. basah2 kan muka, basahkan rambut. sbb sgt tak selesa. pastu masuk kelass. kelas pun penuh dengan debu. meja2 berdebu. kerusi. semua berdebu. sapu2 sikit. duduk tgu doktor dtg..

doktor dtg, tapi tak belajar pun.. amek kedatangan je... aku tabah. rasa mcm nyesal pun ada. tp tak apa lah, at least amek kedatangan supaya tak kene bar pulak nnt dari amek peperiksaan final dan at least moga2 ada keberkatan di situ untuk mencari ilmu wlwpun meredah ribut pasir..

waktu nak balik, angin masih lagi kuat. pasir2 pun ada lagi. tpi tak setebal waktu pergi tu. jalann..je wat tak tahu.. dah balik..tak pedulik dah rambut. tp mata neh je.. pedih. aku silap harini!

5 Orang Berani Mati:

farish izaryl @izreez said...

alaa siannya len xpkai je spek taw anap.takot rizz tgok debu pasir tuh huhuu

.0hbintang!. said...

[-(

orang said...

aku rase arini ahad....ko silap lg ker...hihih

Faizal@poyan said...

wahai anap sahabat ku..
perjalanan ko tu jihad ingat tu...apa-apa pun moga bergembira dan jangan terlebih bercinta pulak study dulu ok huhuhuhu

Unknown said...

pasal dah ringan???

jgn tipu diri seniri nap hahaha

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO