Friday, July 25, 2008

Film Reviews : I'm Not Single (Aku Bukan Bujang)


Trailer Untuk Filem I'm Not Single Ini



Filem yg di bintangi barisan pelakon2 yg tak asing lagi seperti Farid Kamil, Awal Saari, Lisa Surihani dan Intan Ladyana menemui peminat2 filem melayu tanah air pada 24 Julai 2008 yg bertajuk I'm Not Single (Aku Bukan Bujang). Sebuah filem Komedi romantik arahan Pierre Andre.


Sinopsis : Sebuah cerita yg mengisahkan sebuah pasangan yg terpaksa berkahwin di atas kemahuan ibu bapa masing2 yg telah membuat perjanjian sejak dari mereka kecil lagi. padahal mereka langsung tak ada rs kasih sayang diantara satu dengan yg lain. malahan si isteri ni, siap ade balak lain lagi kt luar wlwpun telah berkawin dengan sang suami nih.di suruh untuk berbulan madu di sebuah rumah peninggalan keluarga yg terletak di salah sebuah tempat peranginan di Malaysia nih, dan kt situ lah..mereka saling kenal mengenali diantra satu dengan yang lain..


Yg Bestnyer : Kelakar. jalan cerita yang baik. cerita xberat. mudah faham. xleret2. pelakon dpt menghayati watak dengan baik. lakonan pun santai jer. xbyk lagu mcm dlm cerita SEPI.

Yg Xbestnyer : kalau dah nama cerita melayu tu.. same je laa konsepnyer, ending yg boleh diagak. lagu yg mendayu2 tgh2 cerita..farid kamil tu mcm xreti panas je asik pakai sweater. ke, mmg ada tajaan sweater die 2?tghari buta pun duk pkai sewater jugak.kot nak bergaya pun..pki baju len pun buleh jer....

Keseluruhan : Boleh tgk!xde rasa rugi mcm tgk SEPI.best jugak laa..kire klu dah tgk tu..kalau nak tgk lagi tu..boleh laaa..sbb kelakar. ms2 tgh serius pun, boleh selitkan unsur humor. tp kan, aku tgk skrg ni, filem malaysia nih dah melangkah kesatu stage yg lain, dimana..adengan peluk2 nih..mcm sudah "dibenarkan"...cmne tu ek?

*Menonton kt TGV Sremban 2 je dengan aus, pakcik aus, kwn pakcik aus.haha

*Untuk dak2 jordan - Kalau korg tgk cite nih, tgk Farid Kamil tu, mcm tingat kt Zaki. aus pun ckp mcm tu. mcme leh jd mcm tu ek? zaki tiru farid kamil ke, farid kamil tiru zaki?aku xleh trima lgsg!

1 :Komen Berani Mati

anap_ilmi said...

DIALOG TERMURAMAH AKU DENGAN SYED IQBAL MAZNI a.k.a ZAKI :

anap ilmi: mmg ko ade niat tuk tiru die ke?
Syed zaki: x ah..
anap ilmi: ke..ko berangan nk jd die?
Syed zaki: siyes x
anap ilmi: wah..mcm soklan melodi jer
Syed zaki: kezen aku pn ckp aku tiru
Syed zaki: da rmi sgt org ckp cmtu
Syed zaki: aku pn jd prasan gak ah
Syed zaki: pepehal jmpe org aku ckp
Syed zaki: cm farid kamil la
Syed zaki: hik3
anap ilmi: ok..
anap ilmi: aku dah copy
anap ilmi: nnt aku letak kt blog aku
anap ilmi: ulasan ko lah
anap ilmi: berkenaan dgn masalah nih

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO