Sunday, July 27, 2008

FIlm Reviews : X-Files : I Want To Believe


X-FILES : I WANT TO BELIEVE TRAILERS



Sebuah filem penyiasatan bersiri television, ke layar perak. sbnrnyer sblm ni aku xpenah pun nk tgk siri cerita ni kt tv. tp di sebabkan aku nak rasa tgk wyg kt Kuching ni pulak..aku layankan ajer.sbb cite ni je yg ada ms aku dtg kt sini dengan okop.huhu..

Sinopsis : cerita berkenaan dengan 1penyiasatan aktiviti pembunuhan bersiri lah kot. FBI xdpt nak selesaikan kes ni sbb org yg pakar dlm siri penyiasatan ni xde. (sblm ni die penah hilang kepercayaan oleh FBI dlm mnyelesaikan kes kehilangan adik kandungnyer sendiri)<<<aku agak jer..myb dlm cerita siti kt tv kot.pastu pakar ni di panggil semula untuk membantu siasatan. bagi mendapatkan gambaran yg jelas berkenaan dengan kes, pakar ni ader knal dengan seorg paderi yg ader kebolehan psikik. paderi ni la yg memberi tahu berkenaan dengan 1-1 kes,tp yg percaya pakar ni je.yg len xcaya,sehinggalah terbukti apa yg die ckp tu betul...

Yg bestnyer : Cara penyelesaian penyiasatan yg tak de lah pening sgt. wlwpn aku xtgk pun siri die sblm ni, tp dlm cite ni mudah je paham. pemfokusan masalah yg xrumit.xdelah smpai 2-3 prob dlm 1 cerita.die cuma nak selesaikan mslh pembunuhan bersiri tu je.

Yg xbestnyer : anti-klimaks die sng sgt. 2org je dpt settlekan kes ni.itu pun secara xsengaja terlalu dekat dgn peti surat. die teringt paderi tu penah ckp psl no kt peti surat tu.padahal die tgh nek kreta.leh lak perasan no peti surat tu.huh!aku bajet,klu nak selesaikan tu, ader letup2 ker..ader helikopter dtg ker..asakar2 ker...ni,2org je!sng sgt.padahal kes besar tuh..

Keseluruhan : BOLEH TGK! tp lg best klu anda memahami bidang perubatan dengan baik.mcm dktr2 ker..ssuai lah tgk.mcm aku ni, dak blaja ilmu wahyu ni..ssh ah sket nk phm istilah2 perubatan nih...nak tgk..boleh jer..pegilah!

*Menonton di medan pelita Kuching. sound best jer.tp wayang die..adoi...mcm susun2 kerusi jer..kerusi pun..dh kepam.bersepah2 lantai dgn smpah...tp on jer la...

5 Orang Berani Mati:

Anonymous said...

wei nap ko g jalan mne je kuching..jgn lupe makan mee kolok kat satok yer n g jln umah aku....hehe

anap_ilmi said...

wahhh..dah makan dah pun...mee kolok goreng..best jer!btw,sp nih?

Anonymous said...

aku ni,dak kuching de pakwe kat n9..haha,ko jln mane je wei?best x trip to srwk??aku tau ni pon timah gtau..nak la taukan..ko g aku nye tempat hehe..

anap_ilmi said...

ooo..yeke..ade pakwe dak n9.hehe.nnt la,aku cerita bile aku dh smpai umah nnt,aku upload 1x gmbr2 tmpt aku g tu..haha..ni kan tuk entry film review..eheheh...btw,tq melawat blog aku nih

Anonymous said...

haha..pak we dak n9..x tahan..

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO