Monday, November 30, 2009

Info : Google Wave

Assalamualaikum;

Yeah.. inilah 1st entry aku selepas aku memformat leptop aku yang ku sayangi ini... Sian leptop ni, sejuk-sejuk ni dia demam-demam. Sampai kene format.. Tapi bile dah format, still ada jugak saki baki penyakit yang tak boleh nak rawati.. Bengang aku.. Lantak kau laa.. Asal boleh guna sudey.."GoogleWave"

Ok, baru-baru ni aku mendapat invitation Google Wave dari Encik Mike (Bukan nama sebenar, sbb aku pun xingt nama sebenar die sape) daripada Twitter aku. So, dengan kembang kempis hidung aku, aku mengaktivasikan aplikasi GoogleWave itu atau lebih dikenali dengan Gwave sajo.

2jam lepas aku aktivasi benda itu, aku jadi buntu. Aku sesat. Aku blur. Ntah menatang ape ntah GWave ini.. Terus mencuba untuk melupakan aplikasi itu.. Pada fikiran aku, mungkin 1hari bile dah popular nanti, aku try la aktivasikan semula... So, aku abaikan je la.. Babai GWave...

Selepas 3hari cuba melupakan GWave itu.. Semakin ramai yang membicarakan pasal GWave neh kt twitter. Aku penasaran. Cuba bukak balik, tapi lebih kurang je.. Click2 mcm tak nampak apa pun..

"Cuba mintak tolong pada Waver2 lain"

Melalui pembacaan aku, ada orang kata GWave ni macam Social Network yang biasa tu.. Mcm Facebook, myspace, friendster dsb.. Ada jugak orang kata die ni mcm tempat chatting mcm YM, mcm mIRC zaman aku skolah2 menengah pun iye. Mcm twitter pun adaa. Orang kata boleh share2 document, files, video, picture.. kira all in one aplication laaa.. tak payah bukak bende2 lain, sumer ada dalam ni jeee...tapi seriously aku mcm tak nampak apa lagi... hishh

Aku ada invite encik pali dan encik adam sebagai rakan aku untuk mencuba bende ini. Tapi, so far, mereka juga macam blurr je..

Untuk pengetahuan, GWave ini masih lagi dalam percubaan, so segala transaksi GWave adalah melalui jemputan sahaja. setiap pemengang account akan di beri 8 kad jemputan untuk menjemput 8orang rakan-rakan yang lain menyertai GWave ini. Jemputan hendaklah menggunakan GMail sahaja sebab benda ini datang dari syarikat Google. aku ada berbaki 6 jemputan kosong lagi.. Ada sape2 nak?

"06 Invitation Left"

So, kalau la ada sapa2 yang terbaca post ini dan mempunyai acc GWave, sila invite saya di ahnafhilmi [at] gmail [dot] com atau ahnafhilmi [at] googlewave [dot] com untuk memenuhkan lagi ruang alam maya ini.....


1 :Komen Berani Mati

.0hbintang!. said...

" yo - yo haaa..cmne weh ini bende haram neh?pening dowh mcm puks dowh..haram tui tu ah 2:44 am 7msgs "

box tengah , baresan ketige dari atas , conversation anda bsama encik pali [ haha sy taw nama beliaw :> psychooooo :p ]

astaghfirullahalazimmmmmmmmmm
bawak ngucap !! haha

patupatu .. khai pon ade ? asl dia ? takbest ! scha lg best .. ahakz

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO