Thursday, November 5, 2009

Karya : Aku Berperi

Assalamualaikum;

Background Music : Semua Tentang Kita - Peterpan

Malam ini,

Aku nak menulis juga
Tiap-tiap malam aku cuba
Gerakkan jari menaip kata, tapi tetap tak berjaya
Nak berkongsi banyak cerita, baru taip separuh, terus aku delete je
Ilham itu dari Dia. Aku hanya seorang hamba...

Malam sejuk terus memekat
Penglihatan pulak sangat terhad
Tak ada benda yang aku boleh buat
Sepatutkan study exam dah dekat
Tapi buat tak tahu je bajet dah hebat
Dah dekat-dekat nanti baru nak teringt
Perangai tak berubah-ubah walaupun pengajian dah nak tamat...

Hati gundah sayu terasa
Fikiran melangkaui ruang masa
Sekejap kebelakang, kadang terkedepan pula
Jari terus menaip kata
Perut kosong berbunyi meminta
Mata masih bulat terbuka
Jantung mengepam terus bekerja...

Ada satu yang aku nak ingatkan
Untuk aku dan juga sekelian
Cuba kita tinggalkan
Segala perkara yang memualkan fikiran
Perkara yang bersahabat dengan syaitan...

Aku benci perkara yang merimaskan
Fikir benda yang bukan-bukan
Sikit pun tak datangkan keuntungan
Penyakit hati perlukan rawatan...

Mata berair bukan menangis
Sekarang pukul dua pagi
Lagu masih memecah sunyi
Tidur seorang aku malam ini
Hanya badan ada di sini
Fikiran jauh terbang pergi...

Malam ini aku berperi...

6 Orang Berani Mati:

lutfihafifi said...

waaahhh!!! anap berpuisi...bley jadi A. Samad Said nih... sejak bila berpuisi nih??

anap_ilmi said...

mlm td...ni my 1st entry of puisi...hehe..how?

Anonymous said...

wahh..ade bakat..not bad..kn okay hapdet cmni,kreatif skit..keep it up anap..hee~

anap_ilmi said...

ni yg asik rasa nak bermadah2 plak nehhh..ahakz..tq2 supporting..haha...

::alifdalmim:: said...

Confirm ea..ini bukan lirik lagu..

hahaha...ttba je berperi ni apsal..berperikemanusiaan betul la ko ni..

anap_ilmi said...

Alahhh..saje je cuba2 since xde pe aktiviti pun skrg nehh...

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO