Friday, March 26, 2010

Gadget Reviews : Samsung OMNIA HDi8910

Assalamualaikum;


Yeah ini lah kesempatan yang ada untuk aku hapdet beberapa perkara lagi yang aku rasa perlu aku penuh ruang alam maya ni kan walaupun tak pandai nak berkata-kata kann...

Terima kasih abah sebab mewariskan lagi henset-henset abah yang dah tentunya haptodet itew. Kemana lagi tumpah kuah kalau tidak ke nasik kan? Terima kasih banyak-banyak.

So, i do have another new toy. Menggantikan my old toy. DOPOD. Tapi barang yang lama tetap di gunakan. Aku letak sim jordan aku since no jordan aku pun hidup lagi sampai ke tahun 2012 tak silap aku laa...so, aku biarkan je henset itew hidup lagi pun dalam tew penuh dengan memori2 Jordan aku yang bersemadi di sitew..haha. Ok x ejaan mcm tew? haha


Ok, aku malas nak terangkan pasal ciri-ciri henset ni. Anda boleh tengok sendiri di sini

Apa yang aku nak bincngkan dekat sini apakah perasaan aku apabila menggunakan henset ini

YANG BESTNYA :
  1. Henset ni mempunyai grafik yang baik. Screen die yang wide tu mcm eye friendly je. Tak rasa sempit pun mata memandang. Dengan teknologi HD die tu lagi meningkatkan keupayaan grafik die yang bagus.
  2. Di datangkan dengan camera 8.0mpx yang sangat mengagumkan. tak perlu nak bawak camera besar2 macam camera SLR tu kann, bawak henset je. gmbr pun da cantik. Camera ada pelbagai fungsi termasuk auto focus.
  3. Bunyi yang baik. Ada speaker atas dan di bawah yang berupaya memberikan bunyi stereo yang baik.
  4. Revolusi HD atawpun High Definition yang mengagumkan. Walaupun sebelum ini kita menggunakan kamera lain untuk mengambil gambar atawpun video bila transfer dalam hp ini video atawpun gambar itu secara auto bertukar menjadi HD.
  5. Bentuk yang menarik. Rasa ekslusif. Macam datuk-datuk yang sudah berjaya dalam perniagaan
  6. Sensor touch screen yang sensitif.
YANG TAK BEST:


  1. Saiznya yang besar.
  2. Aplikasi system menggunakan symbian sama macam nokia. Luar je samsung dalam nokia
  3. Batteri cepat habis. Sehari kalau guna banyak kene charge 2x.
  4. Kurang ssuai bagi pengguna berjiwa remaja. haha
  5. Tak boleh nak type msg laju-laju sgt sbb dia tak boleh nak capai tahap kelajuan aku menaip msg.. ahaha

Butir-butir telefon ini :
  1. Tarikh di beli : Bulan 12 2009
  2. Tempat : Terminal One Seremban
  3. Range Harga di Seremban : RM2300 - Rm2600
  4. Harga di beli : RM****
  5. Jaminan : 1 Tahun
  6. Free Gift : LCD protector, earphone case
Oh yaaa.. anda boleh tengok sendiri quality gambar camera ini melalui twitpic saya...

12 Orang Berani Mati:

Nasi Arab Trader said...

Ko naip laju sangat.. memang mane2 hset pn x sempat kejar.. hahahaa!
btw, bole tahan gak la hset ni. hehe!

anap_ilmi said...

alaaa...henset sebelum neh ok jee....naip pejam mata pun ok je..betul semuaa...ini...haiz...

.0hbintang!. said...

sy nak komen !




teh ais awk takjadik
enfon awk takjambu
dan
" kemane tumpahnye kuah kalaw tak ke nasik " itukan digunepakai @ bermaksod anak2 yg berperangai mcm makbbh .. nape awk gune utk penurunan fon ? takpatot takpatot [-x





sekian :DD



[ word verification this time 'oventr' .. nape mesti nak kaetkan dgn cake ? bleghhhh >.< ]

.0hbintang!. said...

haha . komen sy sgt gilekuase . memakan ruang yg sgt banyak ..


so what ? :P

anap_ilmi said...

tepi2....sempit la tmpt nehhh

.0hbintang!. said...

tepilaaaa .. org BESAR nak lalu nehhh :P

AdenanPadil said...

nap, saiz yg besar tu la aku suka..senang nak pgi..bleh rsa ditangan..aku pernah hlg hp sbb saiznya kecik..aku tak perasan dah takde kat poket..tercicir rupanya..haha..pastu kalo system macam nokia, lagi la aku suka..sbb aku selesa dgn nokia...wawawa..
ttg menaip tu, aku bukannya jenis taip laju pun..sederhana laju je..
batery yg cepat hbs tu je yg aku rsa tak ok..mm, tpi aku still nak hp ni..insyaAllah..

anap_ilmi said...

adenan : kalau dah minat tu nak wt cmne kannn...beli je la...best jee..dah pakai nnt br taw pe rasanya...ahakz

kazambory11 said...

nap... xmo hanpon ko..









nak coklat cadbury... =(

anap_ilmi said...

haha...olow2 tomei...balek la mesia...ahakz

Adenan said...

eh, pesal nak jual plak?? yeker nak jual?? brape??

Anonymous said...

聊娱乐网 , 天天聊娱乐视频社区 , 大咖私聊室 , 台湾佬娱乐中文网 , 收费裸聊网 , 视频聊天工具 , 视频秀聊天室 , 爱吧聊视频聊天室 , 28号公馆视频聊天室 , 随聊随想视频聊天室

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO