Saturday, March 6, 2010

Semasa : Surat Untuk Mafraq

Assalamualaikum;

Akhirnya...kembali la aku ke pangkuan Mafraq setelah lebih 2minggu berada di luar. Bermula dengan Aqobahnya, kendian dengan Turkeynya akhir sekali Syria. So, bermula lah detik hari-hari terakhir aku di Jordan. Kadang-kadang terasa sayup-sayup angin rindu meniup lembut ke muka ku. Belum lagi terbang meninggalkan Jordan, angin itu sudah dapat di rasakan...

Minggu2 terakhir aku berlalu begitu pantas. seperti tak terkejar pula. tapi kadang-kadang terasa begitu lama. Minggu kerja bermula, aku terus ke Universiti untuk melakukan urusan 'keluar' dari universiti. Macam biasalah, bila berurusan dengan universiti ditolak ke sana, ditendang ke sini, diheret ke sana dan dibawa ke sini. Walaupun tabah, akhirnya secara rasminya aku bukan lagi seorang pelajar Universiti Al al-Bayt akan tetapi aku sudah pun berstatus bekas pelajar ye tuan2. Siapa-siapa yang mahu tahu bagaimana untuk 'keluar' dari jamiah, sila aku kontek aku kendian eh. Nak cite dalam neh, panjang sgt.

Memandangkan ini merupakan entry terakhir aku mengenai Jordan, secara tiba-tiba mengingatkan aku berkenaan dengan entry pertama aku sesampainya di Jordan DISINI. Masa tu zaman-zaman blog friendster lagi. Haha.. So, aku telah mencatatkan hampir keseluruhan certa-cerita aku sejak dari ketibaan aku di Jordan sehinggalah aku titisan peluh aku yang terakhir di Jordan. Haiz... Kadang-kadang rasa macam cepat je masa itu berlalu. Tapi itu adalah reality kehidupan yang setiap orang akan tempuhi.

OKlah, Sebenarnya ada banyak perkara yang aku nak sampaikan dekat semua adik bradik kita yang ada kat Jordan ni. Terutama adik bradik rapat ni kan. Bermula dari adik bradik serumah aku dan terus ke adik bradik yang lain. Akan tetapi sebab malam terakhir aku itu telah 'dihujani' basah baju aku. So, kata-kata sukar untuk d lafazkan dengan baik. Tu yang jadi macam itu tu...

Kenapa aku gunakan istilah adik bradik? Sebab aku tak mahu kita rasa asing. Walaupun kita datang dari tmpt yang berbeza, keluarga yang berbeza, akan tetapi bila kita sampai di Mafraq, kita semua bagaikan sebuah (betul ke eh?) adik bradik.

1st of all, aku nak ucapkan Terima kasih kepada Housemate aku, Abu, Auni, Aisa dan Mat Sob. Terima kasih kerana 'menyelamatkan' rumah ini serta aku juga. Tanpa korang, aku tak tahulah nasib aku mcmana selepas pemergian housemate aku yg terdahulu iaitu Dolah, Supi dan Deko.

Kemudian aku nak ucapkan terima kasih dekat semua adik bradik hayy dhubat. tanpa korang, hari2 terakhir aku di jordan sangat tidak bermakne. dengan korang juga aku melepaskan suka duka aku. dengan korang juga aku rasa aku tidak sendiri walaupun kawan2 sebatch aku kebanyyakkannyer sumer suda balik.

seterusnya adik bradik mafraq. mungkin ada yang aku xsempat nak knal dan mungkin ada yang sempat, terima kasih semua.

Apa-apapun aku nak minta maaf banyak-banyak anda anda terlebih ataw terkurang, halalkan makan minum aku dan doakan aku berjaya di masa hadapan.

kenangan malam terakhir aku d jordan malam ituuuuu...huh mmg sangat aku tak leh lupa kannn..

ntah. aku pun tak ada idea nak cakap apa lagi.. rasa mcm cerita dah lapuk da.. haha... tapi tetap nak menulis juga, walaupun tak pandai nak berkata-kata....ngeh3x

Korang jaga diri korang bebaik. nanti kalau balik jgn lupa tweet2..kite lepak2 saje deh...korang kene blanje aku sbb kalau korang balik mesia sudah tentu byk duit USD yang korang tukar ke duit RM..haha...

tu je la kot...wasalam

sebenarnye serius $%^ aku nak cakap byk gile. tapi ntah... xpela... biar je..xpenting punnn...

btw, gambar aku xtransfer lagi dari camera kecik tu..kamera besar ada laaa...hehe

sebenarnya aku tak sabar nak tulih pasal bnde lain...banyak bende lain lagi ni...ngeh3x

6 Orang Berani Mati:

Penggali kubur orang dayak said...

nap,ape barang pakai surat2 nap,skarang ni pakai internet je nap
ape barang pakai surat2 pastu letak setem.

wahahaha.

anap_ilmi said...

haha...ok la tu...wlwpun die surat, tp letak kt internet...pyh setem2...gabungan antara tradisional dan moden..haha

Ultramuddin said...

anaaaaaapp! gmbar tu. muka aku tlindung! hahahaaa!

em.. kitorg pn ucapkn time kasih bebanyak gak sbb ko dh jage kebajikan kitorg kt rumah ni. hehe~!

tp kan, rumah ni dh x riuh macam tym ko ade dulu. tym ko ade tu, riuuuhhh je memanjang. rindu la.. huk..huk..!

Penggali kubur orang dayak said...

tu la tu,tak payah pakai setem.

yg ni kira wasiat dari anap la ni ei,hehe..

.0hbintang!. said...

budakbudak tu anakanak arab yg awk lepak umah dia satu hari itu ke ?
yg ade 7beradek kalaw taksilap tu .. eh ?

anap_ilmi said...

Ultramuddin : olow2..comey je...nanti la..jmpe mesia kalau balik mesia deh..blaja molek2

Penggali kubur orang dayak : haa..wasiat..

.0hbintang!. : yup..mereka lah

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO