Monday, March 22, 2010

Semasa : Malaysia oh tanah airku

Assalamualaikum;

Alhamdulillah. Akhirnya saya sudah selamat sampai di Malaysia oh tanah airku. Meninggalkan segala suka duka selama 4tahun lebih di Jordan. Selamat tinggal Jordan. Selamat tinggal kenangan. Insyallah, selepas ini anda tidak akan lagi mendengar cerita-cerita berkenaan dengan Jordan kecuali kalau tetiba terflash back masa tinggal kat Jordan dulu, kira sikit-sikit la kann.. Ada benarnya pepatah orang melayu tempat jatuh lagi dikenang, inikan pula tempat bermain dan benar jua orang-orang tua ada mengatakan, hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri, lebih baik di negeri sendiri...



Maka nya, saya perlulah mempersiapkan diri bagi menempuh hari-hari yang mendatang di Malaysia dan juga harus menerima kenyataan bahawasanya saya sudah pun berada di Malaysia. Kembali ke pangkuan keluarga, sanak saudara, masyarakat dan negara.

Sepeninggalan saya di bumi Jordan, saya berasa sangat puas. Apa yang saya terfikir untuk lakukan, hampir kesemuanya telah dapat saya lakukan kecuali :
  1. Belajar masakan arab dari orang arab - segan la nak cakap
  2. Berjumpa dengan tuan rumah - kerana bayaran sewa dibuat di bank yea..
  3. Melawat wadi rum - tak tahulah macamana boleh tercicir
  4. Pergi Jubaihah - Merupakan taman tema ala2 genting
Tak apalah. mungkin tidak ada rezeki untuk kali ini, lain kali sahaja lah kita berjumpa! Maasalamah Jordan dan Ahlan wasahlan Malaysia - Kepada warganegara Malaysia, kami ucapkan selamat kembali ke tanah air.. Awwwwww... FULL STOP JORDAN!

Sekembalinya saya ke Malaysia terutama di Seremban. Sangat banyak perubahan yang berlaku. Terutama jalan-jalan utama yang menghubungkan di antara kawasan :
  1. Ada highway dari rumah saya terus ke taman Encik Zaki
  2. Highway LEKAS - Seremban-KL - Dah pernah cuba dari rumah ke KL hanya 55 minit dengan kadar kelajuan 100km/j. KL tu means betul-betul sampai KLCC.
  3. Highway Bukit putus
Kemudian tak kurang dengan insfrastuktur juga
  1. Ada carrefour
  2. Komleks belia dan sukan dah renovate siap ada program Jom Joging Malam..huhu
Bile bercerita pasal Malaysia.. dah tentu la orang semua akan ingt pasal makanan.. Sesampai je Malaysia..abah terus kona g makan roti canai. Siap ada roti setengah masak lagi.. Wawawa.... Lepas..lepas tuuu...sambung sendiri...

Hurm. Cukup la tu... brapa kali lah pulak nak mention da balik mesia kan? saje je ni... ala2 introduction to Malaysia.. lepas neh penuh entry pasal kehidupanku di Malaysia sahaja.. MELAINKAN kalau ada rezki keluar lagi kan... InsyaAllah..doa-doa laa

Selamat-selamt...

3 Orang Berani Mati:

Janggel said...

Salam..

Dah balik Mesia ker? Dah habis study? Alhamdulillah..

Faizal@poyan said...

salam...

selamat kembali..

ada sesuatu yang nak aku tunjukkan untuk hg..sila lihat blog aku

anap_ilmi said...

Janggel : Yup balek da...alhamdulillah

Faizal@poyan : ok aku tgk

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO