Thursday, July 23, 2009

Sukan : Joging dan iPod

Assalamualaikum;

Wawawa... Akhirnya dapat juga aku merealisasikan impian aku berjoging dengan bertemankan iPod. Semenjak adik aku menghadiahkan iPod yang tantek itu kat aku (Hadiah ke? kiki) sempena die meraikan duit elaun die masuk yang beribu2 ritu.. br ni lah aku pakai iPod itu tuk joging ye tuan2. Aku rasa... adelah dekat nak...3-4bulan dah. Maka terealisasi matlamat aku menggunakan iPod untuk joging.

Cerita die begini,

Aku mmg dari dulu lagi suker joging (sukehati aku la kan nak tulih pe pun kan..) dan aku juga suke dgr lagu2 sambil joging. Bukan kt sini je.. dari kt Malaysia lagi. Dari pinggang aku masa itu.. saiz 30... wawawa. So, dulu2kan, bile joging, aku pki HP je la.. sbb pki HP pun leh dgr lagu gak kan. Tapi yang hangat die tu, bile joging je.. agak mcm nak pecut sket je.. Mula la die nak tercabut la.. pe la.. BENGANG! Tu yang aku sgt2 nak beli iPod jenis Shuffle tu sbb die sgt mudah. Kepit je kt mana2 bahagian baju, dan lari!

"Mudah dan Ringkas"

Tapi bile adik aku dah hadiah kan tu pulakk (lagi 1x...hadiah ke?) harammmmm nak g joging. Dengan alasan, aku xbeli kasut lagi. Tapi smlm, pas aku bgn je dari tidur lepas zohor aku, dlm pukul5 gitu laaa.. ttb smgt joging itu dtg merasuk diri aku. Terus aku tgk kt rak kasut umah aku.. Tgk2 kasut dak2 neh.. Try2. Mcm muattt je.. Tapi tak taw la kasut sape kann.. On je la kut. Bedal! Aku BUZZ!!! Mat Alip

Aku : Buzz!!!
Mat Alip : Awat?
Aku : Jom Joging
Mat Alip : Bila?
Aku : Skrg!
Mat Alip : Ok. Nak tgu kt mana nnt?
AKu : Tgu kt depan Dania (Sebuah Restoran yang terkemuka kt sini)
Mat Alip : OK. Kul530 siap!
Aku : Smart! Jom..

Maka, aku solat Asar. Pastu dengan sgt smgt siap2 sumer. Tak lupe iPod aku kepitkan kt baju aku. Ngeh2....

Maka aku pun pegi la joging dengan Mat Alip bersama-sama dengan iPod aku itu.

Maka, tercapailah matlamat aku beli iPod itu untuk joging...

Pastu Mat Alip pun cakap.. nnt die pun nak beli iPod Shuffle jugak. Sbb sng nnt die nak joging jugak...

Sekian ~

5 Orang Berani Mati:

aiSyaLiciOus said...

waaaa.....sedih nyer la ble kamu bukak cite pasal Ipod nie...sya nyer Ipod dah kene curik time umah kene pecah masuk ari 2...dah la pemberian uncle sya...Ipod nano 8gig plak 2...adoyai...miss my Ipod soo much~!!
='((

rizz said...

sukee ipod!

nenananie™ said...

hak3..
adiah kot..
bg adiah b4 bzday!!(bole la)
nnt sy tggu kedtgan adiah sy yep2!!!

lutfihafifi said...

kena ada ipod baru semngat joging ek?? huhuhuhu.....

anap_ilmi said...

aiSyaLiciOus : olow2..xmo majuk2...nnt de rezki beli baru saje lagi. doakan saje yg curi itu agar dibukakkan jalan keinsafan tuk die nnt

rizz : suke ke?

nenananie™ : wahh..hadiah ke..tq2...

lutfihafifi :haah.. kene de ipod dulu br la boleh nak joging...

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO