Sunday, July 19, 2009

Gadget : Aku Sebuah Kamera

Assalamualaikum;

"Pentax Optio s7"

Menjadi sebuah kamera kepunyaan Encik Ahnaf Hilmi sgt membuatkan aku terasa begitu istimewa. 2 tahun aku menemani beliau. Kemana sahaja beliau akan membawa aku walaupun kadang-kadang aku rasa aku tidak diperlukan pada situasi itu. Dari timur, dia membawa aku ke barat, dari utara sampailah ke selatan. Dari berjalan kaki ke menaiki kenderaan, kemudian aku di bawa terbang tinggi menaiki kapal terbang dan juga meredah lautan menaiki kapal. Akan tetapi, sejak beliau memiliki kamera yang baru, aku terus dilupakan. Sudah lama aku tidak melihat beliau. Entahkan ingat, entahkan tidak. Aku tidak berdaya untuk melakukan apa-apa. Hanya merenung nasibku yang seterusnya....

"Olympus MJU 1040"

Kini aku teman baru Encik Ahnaf Hilmi. Badanku ramping, hitam berkilat. Siapa pandang pasti terpikat. Menemani Ahnaf keserata tempat. Menggantikan 'sidia' yang sudah tenat. Tak smpai setahun aku berkhidmat, Encik Ahnaf sudah hilang minat. Mencari-cari yang lebih hebat. Tak ku sangka sungguh itu yang dia minat! Cis, dulu kata ini yang muktamad. Sekarang sanggup bertahan berjimat. Apalah nasib yang telah tersurat. Beginikah tamatnya 1000 hikayat?

"Nikon D80"

Tolong laa aku... Aku nak camera nihhhhh!!! Bile laaa agaknya boleh beli?? :((

10 Orang Berani Mati:

aiSyaLiciOus said...

hehe...relax ler MR.AHNAF...sooner or later i'm sure u will get it k...chayok2~!!

farish izaryl @izreez said...

adoii nk slr! huhuu

along hensem said...

ada member aku nak jual 2nd hand..

zal said...

d90 pun best gak....

hIrOsHiNaRi said...

da pakai da...tp dalam gelap gambar xjelas lah..hahaha..suke ye dapat ..aku tau je kisah ko dapat..haha

.0hbintang!. said...

soh tgu takmoh.
[-(

Anonymous said...

nap, knapa ko nk sgt d80 ni...kalo kire d80 dah lama kluar...2006 lg...knapa ko xnk angkat d60 @ d5000 harge lbih kurang je..dua2 ni lg latest kalo nak kire...bwh 3k blh dpt...blh xplain sket nap?!..mesti de sumthing sbb ko pilih yg ni...heh

anap_ilmi said...

d60 xde screen kt atas die tu.. d5000 tu mcm power sgt jeee.. aku neh beginner je baruu.. rilek2 sudeyy kannn?

Anonymous said...

ye la tp alang2 ko bli benda mahal ni baik la angkat yg mantap tros...harge pun xjauh beza..pasni xde da nk kene susah2 kumpul duit nk bli yg lg up kan?!...haha...

anap_ilmi said...

nak angkt yg mantap...wet die pun kene mantap gak bro. ni aku saje je brangan2 dulu nehh... lom de pe2 pun g... beli yg ni dulu.. wt modal.pastu nnt kot byk job nnt.. leh cover balik..kiki..mcm apeee jee ade job2..hahaha

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO