Friday, September 12, 2008

Semasa : Aku kene TAG?

Assalamualaikum;

Yebaaa..Yebaaa..Setelah mengatasi semua kekalutan, barulah kini aku ader masa nak menaip neh ha. dalam 2-3hari neh aku byk menyibukkan diri dgn hal2 kargo neh+byk perkara2 yg xsangka yg berlaku kt dlm idup aku 2-3hari nih. 2hari 2mlm aku xbuker+sahur kt umah..merayau2 buke+sahur aku..ikut dan sajer..wlw ape pun smua dlm keadaan stabil. aku pun ok saje..happy. Cume ape yg aku xske bile jalan2 neh..BYK MAKAN. aku dah lah nk diet sblm nak balik sane neh..makin byk kuar, mkin byk makan lah pulop..tak kuar kang...bising lak rakan2..hehe..

BTW, sori encik Luth, aku xsmpat nk Rply tag ko nih. sbnrnyer, ni ah 1st time aku kne2 tag neh. aku xtau pe pebende neh. yg aku nampak, kene jwb la soklan2 yg diberi..i-allah laa..aku akan cuba untuk menjawab mn2 yg aku tau..mn2 yg susah tu aku tinggalkan dulu..jwb last2..[keh..keh..keh..mcm exam]


1 - Motorku.. Skuter Demak [Xsilap aku ler nama die]

Motor neh, bukan motor aku pun. aku lesen moto pun xde. mak aku ckp dulu nek moto bahaya. so, aku amek lesen kreta saje ler..tp leh je naik moto. seingt aku, aku blaja moto neh, masa aku drjh 4 dulu kot. ms skolah rendah, ptg2 ader kegiatan ko-ko. pas ko-ko tu, aku g umah kwn aku..ttb die nak ajar aku nek moto..aku layankan saje ler..huhu..


2 - My PC, Xde PC laa

Erm, Aku pki Laptop. PC, abah aku je yg pki. ader je kt luar tu. aku pki klu nak print2..atau nk scan2 sajer...

3 - My Laptop, DELL inspiron 700m

Laptop aku yg kiut miut neh, dgn screen 12" saje. warne putih, Intel Centerino, Memori 60gB, RAM 768. Ader DVD-RW, ader SD card slot, USB port ader 2 saje. bapak aku bg aku masa aku balik thn lepas. menggantikan laptop yg aku dah pki 4thn dulu..yg nih, br pakai lebey kurang sethn gak laa...

4 - My phone

Sony Ericsson K610i. aku beli kt Jordan. keypad die, ader hurup2 arab. warne kelabu. leh 3g,MMS, GPRS, leh dgr MP3. memori 1gB. Camera 2mpx. dah pkai, lebeh kurang setahun jugak laa. menggantikan hp lama aku..yg abah aku bg jugak..nokia 7200 [xsilap aku ler] yg ader torchlite tuu..ader je lagi hp aku.aku letak simcard aku no sane.tp xidup pun..maleh aku nak pki 2hp neh..serabut..setia pada yg 1..giteww..

5 - My Camera..

Aku pki Nikon coolpix P2. 5.1mpx saje. Juga menggantikan camera Pentax yg aku beli kt Krey semata2 sbb aku dlm keadaan terdesak. nak g mesir pada ketika itu. camera berkenaan skrg dlm kreta abg aku. ntah bile die nak balik pun aku xtau..so, abah aku bg saje camera die tuh..aku pun amek saje ler..nak wt snap2 g mn2 nnt sng...

6 - My helmet..

Helmet nih aku xtau..pe jenama ke pe ke..mcm xtgk lak..aku pakai saje [sbb nak buat konon2 ader lesen ah..]yg penting, kene ikat dgn kemas supaya keselamatan semasa menunggang. ingt, anda mampu mengubahnyer..hehe

Fuhh..payah gak nk jwb soklan2 nih..soklan SPM pun xmcm neh..pe pun enjoy saje jwb2 neh..tag la aku lagi..ekeke...

3 Orang Berani Mati:

::alifdalmim:: said...

tag la aku plk..hahaha

Shila said...

Seumur hidup saya tak pernah pakai helmet seab saya tak pernah naik motor..

Hehehe

::alifdalmim:: said...

seumur hidup sy..sy tak pernah ada helmet sendiri..sumer main tibai org pnya je..

hohoho

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO