Sunday, September 7, 2008

Kembara : Sabak Bernam

Dlm keadaan gelap mlm, hujan renyai2 sajer. sesekali terkena muka, sejuk juga rasanya. Tp sbb naik kreta kan..xdelah kene ujan.tutup tingkap.bukak ekon.bkk radio.drive saje..sorg2 wlwpun kembara kalini TAK DIRANCANG untuk terjah kwn aku neh.. yg duk asik plan..plan..tp JADIIIII (tak xjadi). tu yg aku hangat tu..so, dengan mengambil keputusan drastik. trus terjah..sng.settle.dapt jmpe~alhamdulillah.Misi berjaya!

Perjalanan ke Sabak Bernam yg dah tak sama macam aku dok berulang alik 5tahun disana.. KL-Sabak Bernam-KL.Jalan raya dah besar mcm highway.mmg selesa sgt. Perjalanan pun boleh disengkatkan menjadi lebey kurang 1jam stengah++ untuk ke sana..

Pengalaman kembali ke tanah tumpah darah[yeke?] mmg mengagumkan. sesaat bejalan, pasti menggamit memori2 lalu tatkala sedang menuntut ilmu. tanah yg aku tinggalkan 7thn dulu.mmg berubah sgt2..tp masih lagi kelihatan tanda2 memori yg masih mekar diingatan [mangai..poyo gile bahasa]

Membawa hati jauh ke utara selangor. mengubati yg luka. memadamkan lara..haha..benci lak ai..xde pe pun.aku saje je..jalan2 mkn angin..aku kan dah nak balik..biar aku balik nnt dgn smgt baru.NO MORE pening nak pk mcm2. NO MORE negative thinking. haha..ape2saje yg aku leh tinggalkan sblm aku balik nih, aku akan cuba hapuskan..

Apepun..TQ kat Encik Amir Azami atau pun lebih dikenali dgn Chiko saje.. Aku mmg nak terima kasih sgt kat kau sudi terima aku sbg tetamu ko yg tak diundang ini...TQ Jugak kt Ncik Juwahir sebb membenarkan aku transit skjp kt umah die dan menaja makan sahur aku kt umah die..tq2..Muax2..haha

14 Orang Berani Mati:

Faizal@poyan said...

yeee lah anap zaman dah berubah

hIrOsHiNaRi said...

asal bawk tgk baju tu mcm dah ke dpn..ade letak barg ke kat perut tu?

anap_ilmi said...

ye la poyann

anap_ilmi said...

haah..aku ader pki poshBag la..

Mr. Azman said...

Wooo... orang selangor upenye... Saya pon kampung sebelah sedare-sedare jauh kat sana. Tanjong Karang, Simpang 5, Sungai Bersar, Parit 1... wkaka... tak sangka sungguh... Salam perkenalan Anaf Ilmi~

Kreuger®

anap_ilmi said...

ehh...xdelah..sy skolah sini saje dulu..hehe..xsdare sekampung pun sdare seislam kan..ahakz

Anonymous said...

tahan nafas tahan nafas...

anap_ilmi said...

asal lak nih..adoiii

Janggeltrekker said...

Sabak bernam kampung gue jugak. heheheh

anap_ilmi said...

laaa..yeke..duk mn?

Luth Textile said...

SEDIH , SEDIH AYAT KO..
HUHUHU.. TAMBAH2 DENGAR LAGU KAT SEBELAH NIH.. HAHAHA

anap_ilmi said...

hehe..bajet mcm sastera SPM..kui3

Janggeltrekker said...

Kg Sungai limau.. kampung ayah saya ler tuh.. Ish tetibe plak rindu kat kg..huhuhu

anap_ilmi said...

oooo..tau saje situ..ader je kwn situ..

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO