Monday, September 15, 2008

Review : 15 Ramadhan 1428

Assalamualaikum; [xjwb dosa]

[biar aku tarik nafas dulu...] Ok, br rs agak relex sket ah wlwpun agak byk gak keje yg aku kne sttlekan sblm aku balik nek [tgk tepi tu, tinggal lg brpe hari je aku nak balik dah..] adooiii..tertekan aku. xnak balik..xnak balik..haha.

Puasa thn neh, aku mcm bz sket. yg penting pose nih, kualiti die mcm agak kurang sket dr thn lepas. aku sedar! tp tu laa..aku pun xtau lah..mcm2 sgt nak buat. itu lah ini lah. smpai bulan ramadhan yg mulia ni terabai jugak..nyesalnyer aku!!!Tp tu ler, bnde dah lepas, xguna gak nyesal sbnrnyer. sape suh kn?sedey nyer...mintak2 dpt jmpe lagi dgn ramadhan akan dtg...aminnnn..

Spnjg pemerhatian aku menjelang 15 Ramadhan ni kan, mcm2 dah berlaku. diantaranya :

  1. Lagu raya dah berkumandang kt radio: wlwpun kt shopping2 komplx lame dah..stat dari 1st ramadhan dulu. tp tu secara haram. ni secara rasminyer boleh disiarkan..mmg radio2 ni xsbr2 dah. on d wy aku balik dari KL-Sban td..dkt nk 10lagu raya..hmmm
  2. Saf smyg trawikh dah kurang : kalau kt surau tmpt aku neh, dulu penuh smpai ke beranda2 surau. skrg ni dlm dewan utama pun dh xpenuh..ade ler dlm 5-6 saf sahaja..
  3. Saf2 parking kt bazaar2 bertambah : kalau kt Ampangan skrg nih [wlwpun skrg ni dah kul1240]..keadaan die, mcm br kul8.org ramai gile nak beli2 brg.sbb kt sini ah berkumpulnyer peniaga2 menjual pakaian2+alatan2 nak rayer neh..sumer ader kt sini..tu beratur jer kreta2 neh parking tepi jalan..penuh jalan..
  4. Iklan / rancangan raya tv dah byk : dgn promosi itu ini. sale itu ini. byk gile jualan2. tu lom g rancangan buat2 kueh rayer neh..byk giler. pastu promosi tuk rakaman rancangan rayer..
  5. Kad rayer : kat mn2 ader nmpk rad rayer di jual. tp thn nih aku xde beli pun.aku tgu je kot ader org nk hntr kt aku kad rayer..aku reply ah..itu saje.keh2x
  6. Renovate umah : kt kwsn aku nih..byk giler umah renovate..nak rayer.. hmmm.. tong..tong..tong...zreeeeeeeeeeeee [xleh tdo]

Wt ms nih itu sajelah pemerhatian aku dengan keadaan sekeliling aku. sbb aku pun byk keje len yg xsettle lagi dan kene sttlekan sblm aku balik sane balik..diantara keje yg xsettle lagi setakat neh:
  1. Kargo n9 - 17hb neh, kene g KLIA, nk hntr brg2 kargo tu duk dak2 yg beraya di perantauan. sian korg..best woo rayer mesia. skrg nih dah ader lagu2 rayer dah kt radio..sedeynyer beraya di perantauan..ahakz
  2. Kene jmp pegawai MAINS : nak mintk peruntukan awal tuk BKMNS. tp ncik azerol neh asik bz je manjang..
  3. Nak jmpe MB N9 : Nak bg laporan sesi 2007 / 2008 + nak hntr kertas kerja tuk sesi 2008 / 2009
  4. Nak beli barang : nak balik neh, nak kene beli brg neh..xbeli2 lagi neh
  5. Jemputan berbuka : Sini ajak buker, sane ajak buker. kang x g kang. kecik ati plk, itu ini. kang pegi kang..ada yg kecik ati jugak, "ye laaa...sape lah saye ni kan..bukan penting sgt pun.."adoi..aku pun xtau nak ckp cmne..sng aku buker umah jer..habis cite.klu kecik ati jugak, aku pun xtau [tp ader je..aku tau]

Tp ader yg lagi penting dari segala2nyer adalah menjaga mak aku yg di masukkan semula ke Hospital Tuanku Ja'far Seremban sbb penyakit kencing manisnyer smakin kritikal. separuh dari bdan die dah rase kebas2. mata dah smakin rabun. pendengaran pun smakin berkurangan. aku mintak2 sgt semuanyer akan kembali normal mcm biase..

itu lah, ini je yg sempt aku tulih ni ha..hajat nak tido dh neh..mcm letey jer..tp td minum nescafe ais. mcm xngantuk lak dah..xpelah..aku just nak bgtau jer. yg aku mcm bz sgt..xsmpat nak tgk2 blog2 kwn2 len..tgk nnt kot aku dh xbz balik ker..nnt aku dtg ler ziarah korang balik..btw..tq yg ziarah..syg korg..ahakz

4 Orang Berani Mati:

Faizal@poyan said...

salam...

anap aku doakan mak ko sihat kembali...

aku juga doakan ayah sahabat kita si mat doli pun sihat gak...

apa-apa pun anap berdoalah di bulan ramadhan ini kerena pada bulan ini keberkatan itu mencurah-curah berdoalah agar mak ko sihat kembali yaaa...

hIrOsHiNaRi said...

kat jordan pose pertame dah dgr lagu raye la..hahah

::alifdalmim:: said...

erm...

anap..sebelum lagi ramai yg view blog ko nih..baik ko tukar..

skrg da 1429H laa..bkn 1428H..

huhuhu..nampak da [cbuk mengira bla nk balik Jordan smpai lupa tahun Hijrah] kuikuikui..

p/s- takziah..sampaikan salam aku kt mak ko yer..

Shila said...

Saya doakan kesihatan emak anda semakin baik...AMin

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO