Wednesday, January 7, 2009

MyWay : My 1st Exam

Assalamualaikum;

Wlwpun aku dah bgtaw yang aku akan memperlahankan aktiviti blog aku neh, tp mlm neh aku xleh tido. Sebab aku tertido seawal jam 8mlm tadi dan terjaga sekitar 11mlm gitu. Pastu, smpai skrg neh la mcm xleh tido [131a.m]. Lgpun esk mcm xde ape perancangan yang nak dilakukan selain mentelaah kitab2, untuk menempuh kertas2 peperiksaan yg seterusnya..

6Jan - Ketabahan aku menghafal 2juzuk dari juzuk2 al-quran berakhir apabila aku selesai menjalani ujian hafazan pagi tadi. Wlwpun persembahan aku kurang mantap, tp aku tetap mengharapkan agar sesuatu keajaiban yang menggembirakan akan berlaku bagi keputusan yg akan diumumkan kelak.

Selama 4bulan aku berusaha untuk menghafal 2juzuk itu. Tapi apakan daya, dgn qudrat yg sekadar cuma neh, aku hanya mampu untuk menghafal 1juzuk sahaja. Maklumlah, pendidikan awal aku sekadar sekolah kebangsaan dan sekolah agama biasa sahaja dan bukanlah sekolah agama tahfiz mcm budak2 lain neh+umur pun dah lanjut, tak pernah menghafal quran secara serius, so, agak sukar lah untuk aku hafal kalam-kalam suci neh. Tapi aku tetap berusaha. Memaksa diri aku untuk mengingati kalam-kalam itu. Tapi, tetap tidak sempurna....

Smpi skrg neh aku duk fikir, cmne lah nasib aku dgn subjek tilawah tu. Ntah lulus ke tidak. Ntahlah. Skrg neh aku cuma nak lulus sahaja. Tak perlu markah tinggi setinggi Burj Dubai tu. Huh. Yg aku risau sgt tu bukan ape.. Sbb masa selesai sesi soal jawab tu, aku tnyer lah dktr tu, lulus ke tidak. Die leh plak jwb : "kamu taw ape yg kamu dah buat!" dgn mukanya yg amat serius. Adoii, nak jatuh jantung aku ms tu.

Tak apa lah, aku dah pun berusaha. Itu sahaja yg aku mampu. Jika berlaku sebarang perkara yg tidak diingini tu. Aku tak mampu nak buat apa2 lagi. Sekadar mampu untuk menyingkap hikmah di sebalik kejadian yg berlaku.. Aku bertawakal sahaja kepada-Mu..

*Mintak tlg sgt kwn2 tlg doakan aku yer... Aku amat risau ;-(

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO