Wednesday, August 12, 2009

Respond : Facebook??

Assalamualaikum;

Alhamdulillah, atas segala nikmat dari Allah. Tuhan sekelian alam.

"Common la wey, tak ikut perkembangan langsung tak ada facebook. Orang sekarang ni sumer main facebook tau. Dah tak ada dah.. frienster2 lagi" -Ada la budak tuu...

Sekarang ini semua orang asyik membincangkan pasal facebook. Facebook best. Facebook matang. Facebook lain dari yang lain. Facebook itu ini. Facebook la segala2nya. "Kau tak ada facebook kan? Kenapa kau tak main facebook? Semua orang ada facebook. Kau je xde.." (Sambil menjelirkan lidah kt aku. Kalau mak2 dulu, lama dah die cakap "Aku potong kang lidah ko tuh!")

Harini aku cuba untuk respond dengan kutukan2 serta cemuhan2 yang di lemparkan ke atas aku sebab aku tak ada facebook!

  1. Aku rasa macam malas dah dengan social networking web neh. Sebab aku rasa semua bende-bende itu sama je. Memula kene register, kemudian kita kene upload gambar. Pastu, add friend. Kemudian, comment2. Kemudian, reply comment. Semua social networking web samaa jee lah!
  2. Aku rasa macam dah smpai masanya aku kurangkan aktiviti cyber aku neh dan facing to the reality of life. Banyak bende lain lagi yang boleh aku gunakan masa internet aku neh untuk mencari peluang-peluang kerjaya pada masa hadapan dari aku berFACEBOOK
  3. Da banyak sangat dah aku daftar2 bende2 gitu. Tak larat nak maintain. Skrg ni aku layan blog ni, Twitter ngan youtube je..
  4. Aku boikot FACEBOOK!

Sukehati la kan orang nak cakap aku ape pun. Tapi setakat ini la kan, aku akan Say NO 2 Facebook, MELAINKAN, jika ada sebab2 yang menyebabkan aku terpaksa jugak bukak acc facebook itu. COntohnya, syarat2 nak keje kene ada facebook ke.. apa ke.. baruu laaa... itu pun terpaksa jee...

Sekarang ini aku layan Twitter je dengan secara serius. Twitter ni lagi best dari facebook. Aku boleh taw berita2, maklumat2, offer2, iklan2 dan macam2 lagi dengan pantas. Aku boleh tahu apa yang PM@Najib punya daily schedule contohnya. Kalau aku nak pergi jumpa die, aku just rujuk twitter die dan boleh berjumpa dengan die kalau nak. Mai la tgk twitter akuu..tgk kt tepi2 tu aku add sape...babai ~

8 Orang Berani Mati:

Encik Pali said...

askum,

aku terasa la , terasa sangat2 , ni yang membuatkan aku rase cam nak bakar2 je rumah ko , hahahahaha

ala nap,kalo tak reti guna facebook tu,cakap je la,ramai je budak2 ni leh tolong ajarkan cara penggunaan dan pemakaian sosial jaring(social network).

hehehe,jgn marah nap.

farish izaryl @izreez said...

fb besh hahahha

anap_ilmi said...

Serius aku xniat kat kau pun. Ramai je orang2 lain cakap kt aku. Pastu lg 1, lama dah aku ingt nak tulih bende neh cuma tak ada kekuatan jee. hehe... Sori la klu terasa. Siyes xniat..hua2

Encik Pali said...

lagi pon kan,4 daripada 5 pakar gigi mengesyorkan facebook tau drpd twitter

anap_ilmi said...

Haha...xpela.aku tgu social network yg lg best pas neh lah dari facebook neh. konfirm aku tasjil. xpun aku tgu bnde2 yg gini yg org mesia buat.. huhu

.0hbintang!. said...

uhuk uhuk
*cough*

anap_ilmi said...

ehh..nk batuk g tmpt len laaa H1N1..(pki mask!)

.0hbintang!. said...

aaachummm!!!alhamdulillah..
xcuse me..
sorry.lupe pakai mask.
cam truje jek bce psl owg nanak wat fb..
sooo five minutes ago.kiki

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO