Sunday, June 28, 2009

Film Reviews : Transformer 2

Assalamualaikum;

Rini kelas pertama bermula. aku bangun seawal 7pagi untk siap2 ke kelas aku. siap sarapan sumer, dlm kul740 br aku gerak g kelas. pagi ini agak kekok sket utk kelas. nak bawa bag..buku xde lagi. tak bawak.. mcm bukan g kelas pulak. dgn ipod ntah kt mana. duit syling lagi. rasa mcm dah lengkap sumer, tapi adaaa jugak yang tertinggal.. wallet aku. sbb aku mmg jenis tak suke letak wallet kt belakang. duit byk kann.. kembung je rasa..kiki. nsb bek masa nak masuk dlm kampus, pakgad tu tak tnyer kad matrik aku.. hehe..

smpai kat depan kuliah aku.. alangkah terkejutnya aku 1kereta pensyarah pun xde.. dlm hati "tak ada kelas ke rini? adoii.. bek tido je td" tp sbb aku fikir lecturer yg aku amek neh, die duduk kt quaters, mungkin kul8 nnt la kot br die kuar umah. umah dekat je kann.. so, aku pun tgu je laa.. alhmdulillah, pengorbanan aku pagi ini tidak sia2.. ada kelas..

pada semester musim panas ini ataw lebih d kenali dengan short sem kt mesia, aku amek 3subjek je. tiap2 hari akan belajar bnde yg sama. so lepas je kelas pertama tu, bersedia tuk kelas kedua pulak.. ttb xde la plakk... rs mcm ngantuk gile.. trus je "ahh..balik laaa..." kelas ke-3? "mesti tak ada jgk kot...." trus je wt kesimpulann.. sbb aku rs ngantuk gile. mlm td tido mcm xtido je...

balik umah, ingt nak tido.. ttb rs smgt semester ini mebuak2.. aku pun "ni kene kemas bilik sket neh.. br sng nak belajar nnt" trus je laa.. aku kemas2 sedikit sbnyak.. ttb apek msg :

"Nap, ko dah tgk ke tiket aku? aku nak balik 16hb nnt laa"

"Lom lagi la. aku tgh kemas bilik neh.. nnt laa.. ke... kite g amman je tgk tiket cmne?" Cuba beri cadangan...

"Oh, ok jgk..leh la.aku dtg umah ko nnt. kite g sama"

"kalau pas tu kita trus tgk cite transformer cmne?"

"uh..boleh jgk" [Yes..umpan mengenaaa]

Maka, trusla kami g amman selesaikan urusan tiket apek, pastu trus g tgk wayang. citer Transformer 2 : Revenge of the Fallen. Kat Grand Cinema, CityMall, Amman. So, Review aku tuk cite nehh...




Sinopsis : Cite die berkisahkan tentang balas dendam geng jahat neh, kt geng baik. Masa tu kerajaan ni nak hapuskan transformer neh sbb die kata manusia leh lawan sniri kalau ada anasir2 jahat. ttp tgk2 xleh jgkk.. transformer neh dtg tuk slmtkan bumi jordan dan mesir.. haha.. ape2 ntahh

Yang Best die : Kesan bunyi yang baik. jalan cerita die menarik. grafik die bags. belakon kt Jordan dan Mesir.

Yang Tak best die : Die menipu penonton. buat mcm jordan dengn mesir itu dekatt je. BANYAK SGT CAKAP! aksi die.. biasa2 je.

Overall : Biasa je laa.. tak de la mcm best naa pun.. aku smpai lelap2 tgk cite tu. ada review sblm neh yg aku bc, die kata klu buleh die tak nak kelip mata dari awal, smpai abeh cite.. aku? smpai lelap2 tgk cite neh.. haha.. citer terminator salvation lagi best. mantap, power.. eh, terpuji lebey2 lak cite itu.. haha.. tp klu de sp2 nak g tgk.. g la.. mungkin taste kita tak sama kot... kn?

Ada yang aku xbrape boleh nak blah la kan.. die kan berlakon kt jordan kann.. smpai je kt part jordan tuu.. 1 panggung wayang tepuk tgn. diorg ingt best sgt gak eh tmpt diorg tu org tu blkon? ntah apa2 ntah... xbest lgsg...Sekian...

7 Orang Berani Mati:

yash fahri said...

Panas hati betul...saje priview kat aku.pegi bkn nk ajak.adeiiihhh.mendidih nieh.hehehe

eiyda said...

salam anap..
wahh transformer..tengah hot skrg ni kt cinema dubai pun..k.eiyda pun baru pegi tengok citer tu mlm sabtu..
psst..nanti datang umah k.eiyda amik awards k..tenkiu ;)

farish izaryl @izreez said...

wahh gigeh ni tgk trnsformes heh lme xchat ngn anapp

pakcik kebun said...

ala..anap..ko tu suke tgk cite leleh je..sebab tu ko tido...transformes best jugak!! bluek!!

Faizal@poyan said...

salam anap..
emmm pada aku citer ni best...maybe hg tgk kat amman sebab tu hg rasa tak best, tapi klu hg tgk kat malaysia pastu best

anap_ilmi said...

dlm memberikan review..aku jujur dari hati ikhlas nurani aku..ahakz

f a i r u z said...

arab always like that
perasan bes..
ngahaha
jujur aku review arab..ekke

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO