Wednesday, February 25, 2009

MyWay : Surat Untuk Senior

Assalamualaikum;

Apa khabar senior2 aku yang semuanya jauh di mata, tp ttp dekat di hati? Semoga anda semua sihat2 hendaknya menjalani liku2 hidup yang bergelar graduan mahasiswa Jordan. Ceh, poyo! hehe.

Sejak aku balik Malaysia haritu, dah lebey kurang 4 hari aku sudah terpisah dgn keluarga aku yg berada kat Malaysia, aku asik terfikir je, bagaimanalah keadaan mak aku sepanjang ketiadaan aku di rumah. Apa yang mak makan? Mak boleh makan kah? Adakah mak kembali bertenaga? Mcm2 soklan jugaklah yang terlintas kt fikiran aku neh sejak aku kembali ke bumi gersang neh - Jordan. Kalau korang ada masa, korg pegi la rumah aku. Tlg tgk2 kan mak aku. Aku yakin, kehadiran korang mesti menggembirakan mak aku, dan jugak abah aku..

Kalaw korang sumer nak taw, sekembalinya aku di sini ternyata amat berbeza 1x berbanding cuti2 Malaysia aku sebelum ini. Semuanya seakan2 berubah. Aku ada ahli rumah yang baru. Makin ramai adik2 baru. Perubahan cuaca juga aku rasai dgn cuaca di Malaysia. Tidak ketinggalan perubahan waktu yang aku alami di sini. Bende2 neh sumer sedikit sebyak mengganggu kelancaran aktiviti harian aku. Akan tetapi, alhamdulillah aku lalui dgn baik skali. no problem! Mengganggu sedikit je. Tak banyk pun. Itu korang sumer jgn risau ah. Ok saje.. Tadi aku naik taxi pegi jamiah, driver taxi tu ckp hari Sabtu atau Ahad neh dijangka akan turun salji. Best taw salji.. Kat Malaysia mana ada..hehe

Walawbagaimanapun, perubahan yang amat ketara bagi aku untuk melalui hari2 seterus yang paling aku rasai ialah kesukaran aku setelah korang semua pulang ke tanah air dan kini aku adalah SENIOR. Mcm korg dulu. Huh! Aku rs mcm xsedia je lagi nak jadi senior. Byk perkara lagi yang mcm aku xsempat nak blaja dari korg dan korg pun satu gak.. Kot tak tnyer.. Xde nak ajar2.. Kih2

Perkara paling mudah laa, bila ader perkataan2 bahasa arab yang aku tak taw, biasenya aku akn trus tnyer je kt korang kan? korang pun dgn slumber je trus bgtaw kt aku. Aku plak buat2 ingt la kononnyer. Kan senang keje aku. Tp ingt pun waktu tu je laa.. Hehe. Tp skrg neh, bile dah tak taw tu, mula la menggelabah, kene bukak kamus laa.. Carik kamus online kt internet la.. Semata2 untuk mendapatkan perkataan jintan manis. Huh! Pastu, skrg neh plak aku rasa mcm ader sengal2 sendi. Mungkin disebabkan cuaca sejuk neh, klu dulu korg ader, leh jugak laaa tolong urutkan ke pe ke..kn? Korg ingt lagi tak masa kaki aku terseliuh dulu. Korang jugak la yang bagi cuti kat aku wlwpun doktor kt jamiah tak de pun bg aku cuti. Tp sbb konon2nya nasihat korg, supaya jgn byk bergerak.. Aku ikutkan je laa.. Lagipun cuti kan.. Xkn la xnk kn? Skrg neh? Aku dok tekan2 sniri je. Xde lagi snior yg leh urutkan adik juniormu ini. Yang lagi tak best, xde org nak bg aku cuti.. Ahakz.

Wlwpun kehilangan mcm neh dah byk kali dah berlaku dlm idup aku sejak di bangku skolah lagi. Pastu di bangku kolej pe sumer, tp kehilangan kali ini amat dirasai.. Wlwbagaimanapun, aku cekal dan tabah je menghadapi semua dugaan ini untuk menghabiskan sisa-sisa hidup aku kt sini. Huhu. Korang sumer jangan lupe doakan aku dan juga adik2 juniormu yang lain supaya berjaya mcm korg jugak k?

Tak apalah, aku ok je sbnrnyer neh. Tp mcm tingt je kat korg. Nanti kalaw ada masa, aku tulih g kat korg yer.. Salam

"Gambar Kita"

Yang benar,
anap_ilmi

12 Orang Berani Mati:

.0hbintang!. said...

sy tanak bace!!

huh!

[-(

Pali said...

gambar aku ade tak dalam tu

Anonymous said...

mana p semua senior2 ni?..awat x masuk...mai paka masuk sini..ibnwanza

Faizal@poyan said...

salam anap

emmm perlulah...." jgn biarkan ketakutan atau kerisauan menjejaskan usahamu"

hanis said...

salam,
jelesnyer org tu bleh main salji.

rizz said...

wahhh dh jd senior ok what..anaf nti amik la gmbo men salji hehe

anap_ilmi said...

Oh Bintang : Kan sy dah kater..dak2 g men jao2..huh!

Pali : mcm xde je..ms tu aku thn 1 laaa. ahakz

IbnWanza : haah..jom2 sumer

Poyan : Ye laaa..mcm hg laaa..kang2 terint2 kann kaaaa

Hanis : Huhu..mai la dtg sini..kite men same2. smpt g neh..

Rizz : O.K K.O!huh..gmbr2 salji thn2 lepas byk jer..ahakz

~ azzahRa ~ said...

~ entry sentimental..kui2 ~

anap_ilmi said...

sgt sentimental

Anonymous said...

insyallah mudh2n mak awk cepat sembuh..amin..._ummu_

katak kinchet ejaw said...

mcm nyesal jek xbace awl awl..

sy mcm xtnye pon mak awk cane kan kan.

sbb tanak awk risaw taw..

bukan sbb xeran.

emm.

kaki awk saket ke?

mntk la tlg adek adek tuh urotkan.

n rest bebyk k..

da snow ni..

jage diri leklok taw..

jgn tdo dlm snow tuh pulak.

alang alang wat iglu tros..

hmm risawnye kat awk T_T


.
.
.
.
.
.
.
.


hampeh!

bcekerama pulak kat cni..

huh huh double huh!!

snow xbest!!:-"

*pnjm id katak sat.malas nak sign out* ;D

Anonymous said...

jgn lama sgt jd senior nap...nt digelar SUPER SENIOR...hahahaa..k all d bez be the seniorita...

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO