Sunday, February 22, 2009

Flight Reviews : Etihad Airways

Assalamualaikum;

Setelah kejadian tersalah tarikh penerbangan aku, akhirnya semuanya berakhir dgn baik sekali.. aku pun kembali la ke tempat pengajian aku, bagi meneruskan sesi pengajian aku yang masih berbaki.. Perjalanan yang memakan masa selama 12jam stengah, termasuk waktu transit 1jam stengh amat memenatkan.. berikut adalah review untuk sesi penerbangan kali ini.

Memandangkan aku naik 2 jenis pesawat yang berbeza. dgn tahap kerajinan yang ada skrg neh, aku nak tulih 2-2 1x..

FLIGHT 1 : AMM - AUH - AMM

Kod Pesawat : EY 518 / EY 417
Jenis Pesawat : Airbus Industrie A319
Flight Duration : 2jam 50minit
Class : Economy

Kebersihan:
Oklah..wangi je. tapi poket seat kt dpn aku tu.. mcm bersepah sket dgn majalah2 yg ntah ape2. tiket2 penumpang2 sblm neh pun ader lagi. diorg xbersihkan.

Leg Room :
Luas.. bagus

Makanan :
Kombinasi yang baik. waktu makanan yang baik. tapi makanan sejuk!yuck, sgt sakit perut aku pg tu..

Servis :
Boleh laa. aku panggil je dtg. aku panggil je dtg. on!

Pramugari / Pramugara :
Best je. kemas.
IFE (in-flight entertainment) :
ZERO! yg neh aku hangat!

in-flight info :

Pun zero! aku xtaw aku ada kt mana. brape kelajuan flight. ketinggian..hangat aku.

Toilet :
Best
FLIGHT 2 : AUH - KUL - AUH

Kod Pesawat : EY 418 / EY 411
Jenis Pesawat : Airbus Industrie A330-200
Flight Duration : 7jam 10minit
Class : Economy

Kebersihan :
Bagus

Leg room :
Biasa je. selesa saje..

Makanan :
Pelbagai dan bagus juga. tapi tak kurang jugak sejuknyer. sakit perut jugak!

Servis :
Baik. Cepat. Cekap. Efisyen.
Pramugari / Pramugara :
Baik. Bagus. Tak duk diam je. lawa. kurus. tak tua. tak gemok.

IFE (in-flight entertainment) :
Sangat Mantap! Mcm dlm video neh



In-Flight Info :
Pun sgt bagus!..bagus..bgs...


Toilet :
Best. ada tingkap.

Etihad Airways Overall :
Dari amman nak ke abu dhabi tu wlwpun xde IFE. tp leg room die best. kerusi die pun besar. tapi dari Abu Dhabi nak ke Kuala Lumpur tu pulak. yang best die sbb IFE die tu je..

Memandangkan hampir keseluruhan waktu penerbangan aku ni adalah malam. so, aku dapat menikmati penataan cahaya yang begitu baik sekali. bukan mcm flight2 aku penah naik sblm neh. Etihad Airways die dim kan lampu flight tu kan ubah lampu tu jadi warna merah, purple..mcm die main2 kan la lampu tu bg org tido.. ngantuk je rasa..

Leh bawak balik selimut dgn bantal

6 Orang Berani Mati:

farish izaryl @izreez said...

best la ahnaf...bile laa rizz nk nek flite ni huhuuu

Faqih's Politician said...

Makanan yg paling sedap...huhuhu..Sy pernah naik etihad...Paramugari pun lawa gak..

anap_ilmi said...

Rizz : I-allah..satu hari nnt mesti dpt jugak..kite amsterdam..dftr laa

Faqih : yes. pramugari die paling lawa antara flight2 yg penah naik sblm neh..huh..kiki

.0hbintang!. said...

hey s0mb0nk!!

0wg penat d0k lambai lambai awk kat c2

xusha p0n eh..

huh!

tu tu nmpk x?

kat gmba tuh..

kl ----> abu dhabi (;

ps ; w0rd verificati0n kali neh "munting"

ahahaha ;p

Anonymous said...

gambar meal tu pon ko ambik? mesti ko bosan kan sorang2 traveling..ahaha..

::alifdalmim:: said...

Emirates lg best..

  ©:: MyWay [v2.2] ::. Template by Dicas Blogger.

TOPO